vineri, iunie 01, 2007

Concursul de bere


Prolog plictisit si plictisitor

Cind ne apuca cheful de dus in viata, pai aia eram. Beleaua noastra era aia a oricarui student roman. Banii. Lipsa lor, mai bine spus. 2002 fusese un an tare ciudat. Alternam weekendurile banoase cu cele in care nu aveam parale nici macar de o bere, iar toate eventualele surse de venit taceau malc. Asa, vai curul nostru, am nimerit la nush-ce festival organizat la Sibiu. Cantau Bosquito, Iris si altii. Iar eu, Melcul si Olteanul stateam cu mainile infipte bine de tot in buzunare, poate-poate mai gasim ceva pe acolo. Canci. Berea curgea in valuri, dar numai pe linga noi. Beau sibienii cat incapea, noi ne uitam unul la altul si ne scremeam de idei. Canci sa avem vreuna.


Incepe show-ul

Cu gaturile lungi si uscate ne uitam la scena din randul 4. Apare nush ce papagal de prezentator si invita lumea sa se inscrie la concursul de baut bere. Am ridicat mina si m-a ales.

-Baga moldovene, bea tot si castiga, imi sufla Melcul in drumul meu spre scena.

-Ba, goleste butoaiele, ma incurajeaza si Olteanul.

Urc pe scena, mi se livreaza 3 concurenti si 2 halbe pantecoase, pline cu bere Balea. Imi placea berea asta, ca era mereu proaspata. Era mereu proaspata pentru ca se cumpara imediat. Se cumpara imediat pentru ca era cea mai ieftina, iar ieftina era pentru ca la gust mai lasa de dorit. Avansez asadar catre mijlocul scenei, imi iau halbele in primire si masor din ochi concurenta. Trei parliti mai mici decat mine, care au mai baut bere doar la distractii. Ce stiau ei de cursele de halba viteza, de celebrele baute de cursa lunga. Ma simteam deja castigator.

-Doamnelor si domnilor, iata primii 4 semifinalisti. Doar 2 dintre ei vor merge in finala, anunta prezentatorul si deja imi transpira mustata cu gandul ca voi castiga aici si voi mai bea 2 halbe in finala. Mai multa bere, asadar.


Semifinala

-Domnilor, sus halbele, anunta prezentaretzul si ma pregatesc sa evapor alcoolul din recipient. Proniti!, da startul omuletul.

Nu stiu ce aveau amicii mei in gand in acele momente, cert e ca am spus rugaciunea betivului pe care o invatasem de la Grasu in copilarie. "Primeste-o Doamne si pe asta, ca se duce pe pustiu!". Pustiul era bineinteles gatlejul meu prafuit ca bulevardul central din urbea transilvana. Am golit halbele si ma pregateam sa il ajut si pe colegul de langa mine, care se chinuia cu o mustata babana infipta in prima lui halba. Olteanul si Melcul erau deja in primul rand, chiuind si aruncandu-si mainile in aer.

-Bine baaaaaaaaaa, esti finalist, urlau studentii cei mai insetati din multimea aia.

-Avem doi castigatori, anunta iar spicherul ala slabut si cracanat si incepe semifinala a doua. Mai castiga doi baieti si se califica si ei in finala. 4 oameni, 8 halbe si fraiericiul cu microfon face greseala vietii lui. Anunta premiile.

-Primii doi din finala vor castiga cate un tricou si o sapca de la bere Balea. Locurile 3 si 4 primesc cate 5 beri.

-Blatttttt!!!! imi urla creierul.

-Blat baaaaaaa, imi striga si Melcul si Olteanul.


Finalul si finala

Aliniati, cu halbele in mina, ne uitam unii la altii. Ii faceam si pe astia 3 de nu se vedeau, dar miza devenise neinteresanta. Ce naiba sa fac eu cu un tricou si o sapca? Nu mi le cumpara nici naiba, chiar daca le dadeam pe o bere. Cred ca toti 4 concurentii ne gandeam la bere, ca a tinut finala de 3 ori mai mult decat semifinalele. Stateam efectiv cu halba lipita de buze, fara sa inghit din ea. Cind in sfarsit a iesit un castigator, am golit prima halba. Am apropiat-o pe a doua si l-am vazut pe Oltean salivand de linga scena. Trebuia sa pierd, nu se mai putea. Tine halba Bufnila, prelungeste momentul.

-Gata, iata si al doilea castigator, anunta agariciul microfonat. Jos halbele.

-Jos cu tine de pe scena, imi trece prin gand, si imi savurez berea numarul 4.

Ma duc apoi, imi iau bonul care imi asigura cinci sticle de bere la o terasa din Cazarma 90 si merg tantos cu amicii la toarta. Bem si povestim de parca castigasem maratonul de 42 de kilometri bere. Incheiem apoteotic seara si plecam acasa. A doua zi dam de bani si revenim sa ne razbunam pe cateva beri ce nu le bausem seara. Dan cumpara halbele si le aduce la masa. Se duce sa isi ia si ceva de rontait, iar in urma lui Olteanul pregateste teapa. Desface bine de tot capacul de la solnitza, dar il lasa acolo, de forma. Melcul mereu isi punea putina sare pe buza paharului. Acum, revine si isi face tabietul, numai ca la prima scuturare de solnita se trezeste cu jumate din cantitatea de sare in halba. Olteanul ia foc de ras, iar Melcul trimite cealalta jumate de solnita in halba lui.

-Ba lampa, aseara daca faceai asta te omoram, acum nu mai vorbesc cu tine, oltean nenorocit. Bea tu daca esti in stare.

-Dar ce ba, tu nu ai turnat la mine?

-Sa ma pupi in cur Oltean nenorocit...

-Si eu pe tine... :))), ca in bancul ala cu voi, sare Olteanul...

Sper ca macar acum stie ca poanta i se intorsese impotriva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu