sâmbătă, iunie 02, 2007

Profi de belea. Gigi Dobre



Gigi iubeste


Era secundul lui Marian Popescu la echipa de handbal masculin a scolii generale nr. 8 din Onesti. Un galigan de aproape 1,95, cu o mina ca vasla de lipovean batran si un cap de bour. Cind nu aveai treaba era de ajuns sa ii ceri un sfat legat de handbal. Pentru a spune ca trebuie sa misti incheietura si sa pui mingea unde vrei tu cind dai la poarta ii trebuia 20 de minute. La pauza meciurilor il apuca mereu cheful de predici si trebuia sa intervina Marian sa ne scape de el si sa putem intra iar pe teren, altfel nu mai tacea si noi nu mai ajungeam sa jucam repriza secunda. Nu stiam pe unde sa fugim de Marian Popescu, care iti tinea predica scurt: dreapta sau stanga peste ochi. Metoda eficienta, iti aminteai tot ce ai gresit si iti jurai sa nu mai repeti in repriza a doua. Ii pusesem tot felul de porecle, dar in 1992 i-a ramas de pomina: Gigi L`amorosso. Totul a plecat din tabara de la Bucsoaia, inainte de cantonamentul din Italia. Eu am ajuns cu 2 zile intarziere si trebuia sa ma ia de la gara. Cobor pe peron, canci proful. Ma spal pe fata la cismeaua din gara, proful tot nu apare. Intreb localnicii, ajung in tabara si imi iese in fata proful. Tinea de mina o lungana de fata de vreo 25 de ani. Ma gandeam acum la nevasta si cei doi copii ai lui de acasa, dar am tacut.

-Buna ziua dom` profesor. Am venit.

-A, da ma Bufix. Tu trebuia sa mai vii, dar am uitat complet.

Motivul avea 1,80 metri, par blond si ochi albastri, plus o pereche de sani de ar fi hranit cu lapte Somalia pentru 3 ani.




Abureli


-Dom` profesor, noi mergem la Voronet dupa-amiaza, sa vedem manastirea, ii spunea lui Gigi si aia eram, dusi in primul bar. Rom si bere, asta era reteta fericirii. In timp ce alte echipe faceau antrenamentul de seara, noi fumam ca turcii. Gigi iubea. La focul de tabara, a iesit ditamai scandalul. Gigi a venit catre noi pe aleea care ducea la malul Moldovitei, ne-a vazut tigarile, dar nu ne-a recunoscut. Ii ramasesera ochii in blonda. Noi ne bateam cu padurarii pentru brazi de pus pe foc, Gigi iubea. Am plecat naibii de la Bucsoaia spre Italia, cu pauza de 2 zile. Trebuia sa ne anunte proful cind e plecarea exact, la ce ora, dar Gigi inca iubea. Noroc de altii ca nu au vrut sa ne lase acasa. Pe autocar, bataie cu mincare intre cei 7 handbalisti ai lui si cele 4 gimnaste care mergeau cu noi la Scuola Sport Barilla. Gigi statea de vorba cu profa de gimnastica. Iar iubea. Am ajuns in Italia, la Bedonia, comuna unde aveam sa stam 2 saptamani. Toti romanii care coborau erau prezentati la microfon de liderul grupului, iar italienii aplaudau. Toti "pallamanni" au coborat prin fata autocarului, unde erau puse 2 reflectoare, Gigi era in spatele masinii, ultimul om de coborat.

-Allora, arriva Gigi.... si apare omul mirosind o batista de profa de gimnastica.... Gigi L`amorosso. Asa i-a ramas numele.




Schimburi culturale

12 tipi de 14 si 15 ani fac schimb de experienta in camera unui internat. Ce naiba puteau sa ii invete romanii pe italieni si invers? Cele mai tari injuraturi. La o zi distanta de schimbul cultural nocturn din internat, cei 7 romani se balacesc in piscina. Apare furtuna. Brusc s-a innorat in zona unde ne balaceam noi. Soarele era acoperit de o matahala pe care ochii obositi de apa rece abia o distingeau. Figura totusi era cunoscuta. GIGI!

-Afaraaaaaaaaa. Toti. Acum. Nu doar afara din piscina, ci si din curtea ei. Va echipati si ma asteptati la colt. Afaraaaaaa.

Iesim, ne stergem rapid si ne aliniem la gardul strandului public. Vine Gigi scotand fum pe nari.

-Va omor. Pe toti. Bufnila, cred ca tu esti primul.

-Dar de ce dom` profesor, ce am facut? zic eu cu gandul ca nu aflase de plimbarile nocturne si de chistoacele de trabucuri sau de pachetele de tigari din camera. Ne imprietenisem cu o gasca de bikeri care ne plimbau cu celebrele lor Cagiva si Aprillia. Ne aduceau tigari Marlboro si noi arestam chistoace de trabucuri de la instructorii de tir cu arcul.

-Baaa, a venit Gianina la mine plangand, ca se cearta cu elevii ei. (Era vorba despre o profa italiana la care el avea unele bucurii cind primea un zambet). Am intrebat ce este si m-a pus sa ascult ce ii zic ei baietii. "Pisda mamatii, suji piula" si alte de astea. Care i-ai invatat pe macaronari sa injure in romana, ca va rup cu bataia...

Nu ne-a facut nimic, ca am mintit cu nerusinare, spunand ca altii i-au invatat pe spaghetari sa injure in dulcea limba a lui Creanga si Eminescu. Bataia mi-am luat-o insa la 2 zile distanta.




Gimnaste de portelan

Cele 4 fetite de la gimnastica erau caprele grupului. Rasfate de italieni, ocrotite de romani, printesele isi dadeau mereu in petic. Cind m-a pocnit una la masa, am vazut negru in fata ochilor. Fuga dupa ea. S-a ascuns sub pat. Scos de picior copchila de acolo. Tipete, da-mi drumul, de alea. Am dat drumul piciorului. Genunchiul a dat de marmura de jos si s-a umflat ca pepenele. Scandal. Culmea e ca nu Gigi a dat in mine, ci profa de gimnastica, sub obladuirea lui. El cred ca era acolo ca si garda de corp. Mi-am luat 2 borsete in cap si imi venea sa ii sparg fata. Gigi insa o proteja. Gigi iubea. La cativa ani buni de la acele evenimente se mira lumea de ce titularii din echipa nu vor sa mearga nicaieri cu Gigi, fara Marian Popescu. Nu mai aveam incredere in el. Tot el m-a prins la striptease si m-a dat in gat la profi de nu am mai fost primit un an la handbal. Cind in sfarsit m-au rechemat, Marian Popescu facea caterinca de murea. Dupa fiecare plonjon al meu striga cat il tinea gura: Stergeti balta de votca, a revenit betivul la echipa.




Razbunarea

Preferatul lui Gigi in echipa era micutul conducator de joc Ionut Stoica. Asta stia ca se bucura de protectia profului si isi permitea o groaza de mici mizerii. Iar turnatoria era una din ele. Asa se face ca la fiecare meci, in loc sa il protejez, doar eram pivot, il lasam sa isi ia bucati in freza de nu se vedea. Iar in ultima noapte in Italia a simtit ce efecte devastatoare poate avea sugestia. Nu stiu daca stiti de faza aia cu pisarea in pat la comanda, dar merge. Stateam toti 6 la patul lui si ii spuneam in ureche sa se pise repede ca vine trenul. Nimic. 10 minute trec asa si tot nimic. Iau un bidon de 2 litri, plin pe jumate si il agit usor la urechea lui. Dupa 2 minute aveam o pata mica pe cearsaful lui si pata se marea intr-una. Vivatt!!!! Razbunarea fusese completa. Si sa mor de stiu cine i-a trimis scrisoarea anonima nevestei lui Gigi, ca la cateva luni era in divort.

Poza e de pe celebrul site www.onestionline.ro si e cu terenul pe care ne-am jucat cele mai multe meciuri de handbal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu