vineri, septembrie 21, 2007

Trustizarea lui Peste sau circuitul stirii in natura

Cind e vorba de presa, de evolutia ei in Romania, ma apuca groaza. Citeam pe blogul lui Stefan Beldie ca ne-au cam disparut reporterii buni, intrebarile, etc. Am vazut si eu ditamai reporterul stand la conferinta de presa cu telefonul la ureche si punand intrebarile care ii erau dictate de seful din redactie. Iar daca esti obligat sa faci asta, sa nu ne mai miram ca vedem unele fetite, purtatoare ilegale de microfon, ca vin cu lista de intrebari din redactie. lasa capul in lista, citesc ceva, intreaba si zambesc. daca se intampla sa pui tu aceeasi intrebare, ti se va spune la final, pe un ton miorlait... "Mi-ai luat intrebareaaaaa".
Si apoi, circuitul normal al reporterului in presa presupune si avansarea la redactor, editor, producator, etc. Beleaua e ca nu mai vine nimic bun din urma si ca acum se poarta fetitele intepate, care dau bine pe sticla si atunci cind mimeaza inteligenta unui peste.

Nu de asta voiam sa vorbesc acum, ci de celelalte aspecte ale trustizarii. Ca m-a busit rasul ieri. Institutiile mass-media nu se mai citeaza una pe alta daca sunt cumva in alt trust si daca isi ameninta una alteia suprematia in vreun domeniu. Exemplul de ieri este cel mai elocvent.
Sport.ro da stirea ca Hagi a demisionat. Radio InfoPro citeaza sursa si da informatia mai departe. La cateva minute hotnews, Antena 3, TVR si gsp.ro preiau si ele informatia, citand.... infopro.ro. Se poate mai stupid de atata?
Nu trece mult si antenistii, gsp si tvr au scos sursa din materialele lor. Aflasera probabil ca sport.ro si InfoPro sunt in acelasi trust.

Cu vreo cateva luni in urma, le dadusem colegilor de la sport.ro cateva sincroane cu unii antrenori, pe nush ce tema. Oamenii preiau informatiile, citeaza sursa, iar apoi vad pe gsp.ro ca nu noi am fi avut informatiile, ci sport.ro. Explicatia, ca am cerut-o si eu.... acolo vazusera ei stirea.
In acest fel, gsp va fi citata de sport.ro si eu o sa dau stiri de genul.... sport.ro informeaza ca.... deh, asa e in trustizare. Acolo am vazut stirea. Dar cine a muncit pentru stire?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu