miercuri, septembrie 12, 2007

Actul 3, Crucificarea Melcului



Reveneala...in simtiri

La 9,30 eram spalat si intins in pat linga Oltean. Pat greu, tare, de tara. Scoarte groase sa scoata frigul din oasele omului, miros de busuioc si de ...liniste, care ti se scurge in vene. La 14,30 am deschis okii. Bastacaia Paul prin camera.
-Ce naiba faci ma, nu ai somn?
-Ba Ovidiule... e groasa, nu imi mai gasesc aparatul foto.
-L-ai bagat la mine geanta azi dimineata...betivule.... Hai sa bem o cafea. Iesit afara, dat cu cafeaua in gat si ni s-au facut auzite glascioarele. Al meu era hodorogit, dar ce mai conteaza... am trezit gazdele, bunicii si unchii Melcului. Putoarea cu cokilie dormea de la 4 dimineata, avea 10 ore la somn, dar s-a dat ultimul jos din pat. Nu, penultimul, ca ultima a fost Pui. Nici nu stiu cind am aranjat patul, ca in camera se infiintase o masa pe centru, plina de cani de cafea si tuica.
-Hai baietii, spalarea pe dinti, ne-au luat tare ardelenii. Si doar nu era sa ne dam la o parte. Intr-un final, spalati ...bine... pe dinti, ne-am reintors la caminul cultural. Repus cateva mese si bancute in functiune si asezat iar mancaruri. Iar aperitive, iar ciorbe, iar friptura, iar vin, iar tuica, iar bere, bancuri si atacuri la Melc.


Primele ciocane
L-am luat tare de tot pe bietul Dan. Daca stia, nu cred ca mai dormea atata.
-Auzi ma, dar cum e faza asta? Se marita sora-ta, tu fugi la somn... aveai de facut noaptea nuntii, sau ce...
Tacere. Intervine Olteanul.
-Lasa-l ba Ovidiule, ca e mic si are nevoie de somn... nu il stii, e ca ardelenii. Ce daca se marita sora-sa. Ce daca ii face Didi show azi... nimic nu se compara cu un somn dulce...
-Baaaa, disperat mai esti ma Dane, sa fugi tu din nunta, credeam ca s-a furat cumnatul... auzi la el, 10 ore de somn. Si ieri noapte, in Sibiu, la fel... ai dormit in cur pe scaun la terasa... in loc sa vii cu baietii.
-Lasa ma Ovidiu, ca asa se caleste el... ce vrei, se baga Olteanul la misto... O fi baut mai mult ca toti din nunta, cine stie, plangea dupa darul dat...
-Bai lampa, mai taceti din gura ca nu stiu ce va fac, schiteaza Melcul o scuza, care mai tare pune paie pe foc...
-Tu nu ai venit in Ardeal la nunta man, tu ai venit in Ardeal la somn, trag eu concluzia.

Ajutoare si o noua fuga
Ne strangem in jurul sticlelor de bere, bem cu raspundere, sa alungam durerile de cap sau sa chemam cheful, ca nici noi nu mai stim. Povestim de Pitigoi, de tot ce a fost fain, incheind apoteotic fiecare faza catre Melcul...."dar tu de unde sa stii, ca tu erai la somn". Face asta ce face si o tuleste din camin. La cateva zile dupa aveam sa vad niste poze cu el si Pui halaudind pe campuri. Tradatorul si-a primit portia la revenire. L-a luat Olt tare de tot.
-Ba Ovidiule, uite ba ca a venit totusi. Si nu mai spune tu ca din cauza lui Pui a plecat el la somn. Bag seama ca femeia lui e mai de gasca decat el....
Si asa s-a dus Melcul la dans, sa verifice muzica de pe calculator, sa ajute la mancare, numai sa nu mai stea printre noi. A treia zi de nunta ne pria de minune noua, lui... catusi de putin. Asa ca ne-am apucat sa ne facem poze cu batranii satului, stransi la sticla de tarie ca niste ciori pe camp la maldarul de mancare. Olteanul s-a invartit si de palaria unuia cu care ne-am facut poze toti. Dar ne lipsea Nea Pitigoi. Nu stiu cat a dormit sau ce i-a facut nevasta, dar sigur nu a vazut reveneala.


Final
Nu stia tanti Rodi ce sa ne mai inghesuie in traiste. Cozonaci, pita de casa, mare cat roata de Dacia Logan, prajituri cu crema si fara, tuica si vin, rosii de gradina, slana si branza, de toate ne-ar fi dat. Am scapat care cum am putut si dusi am fost, de noul ginerica Brumar, pina la Sighisoara. Urcat in tren, luat sticla de vin si da-i si bea pe hol. Avem poze si cu Pui tragand la masea, deci e de bine.
-Vezi ba ca bea, e mai de gasca decat Somnorila ala, ii scoate Olteanul ochii Melcului pentru inca o data.
Nu mai stiu cat si cum si daca s-au ciondanit, cert e ca eu am coborat la Brasov si de acolo am luat o ocazie pina acasa, iar ei au mers cu trenul pina la Bucuresti. Se mai dusese un concediu, dar distractia nu s-a terminat. Mai avem peripetii din casa etniilor, cum ne-a spus careva, doar suntem balada Miorita cind ne intalnim, nu?

2 comentarii:

  1. balada mioritza e putin spus... ma da rai mai sunteti... cum sa va luati in halul asta de melcu? in locul vostru, o luam pe ea la baute si pe el il lasam sa doarma... ce-i drept sunt si mai a dracului decat voi :P
    misto poze Don Corleone...

    o ardeleanca inraita.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sincer, preferam sa doarma ea si sa dansam break-dance cu Melcone. Don Melcone, din clanul Brumarinho... aripa a vechii familii Nasone.

    RăspundețiȘtergere