duminică, septembrie 30, 2007

Mici conflicte

Gardul expozitiei
Grasu fluiera de 5 minute la Sperila si asta nu aparea. Iesisem si eu si Polonic la balcoane, dar Sperila facea pe niznaiul. Nu stiu ce dracului de treaba avea burtosul cu Sperila, dar cert e ca se enervase rau de tot. A luat o ditamai bucata de spuma de azbest si s-a apucat sa deseneze pe gardul de beton al liceului din fata blocului nostru. A trasat cu cel mai mare simt artistic de care putea el da dovada un omulet cu parul sculat in cap, schita copilareasca, cu linii pentru corp, maini si picioare. Dupa ce a terminat si cu perii sburliti din cap a scris mare de tot: SCHELETRON. Se uitase Grasul la nush ce desene animate, de unde preluase denumirea asta data pentru unele fiinte rele de se bateau cu baietii buni. A incercat Sperila apoi sa stearga rupestra caricatura, dar nu a reusit. I-a facut asadar si el una Grasului, pe acelasi gard, in fata balconului prietenului nostru. Numai ca a facut un ditamai burtoiul in care a desenat mici chestii rotunde, cu explicatia scrisa ca sunt cartofi si ca Grasul e SUNCA AFUMATA. Grasu i-a dat apoi o mama de bataie blondului Scheletron si asta s-a razbunat scrijelind pe toate mesele de sah si de tenis de masa ca Grasu e un ANDICAPAT si un APCIUPALITIC.

Furcile Grasului
-Rama rosie de Onesti, ca ea alta nu gasesti, striga Grasul catre pestanii din Siret. Naiba sa ii ia pe toti, ca raspundeau la invitatie si trageau intr-o nebunie la el. Statea fixat pe un bolovan cat casa, la 3 metri de mal, si scotea caras dupa caras. M-am aciuit linga el si da-i si prinde. Sperila disperase. Vine si el dupa noi, dar nu mai incapeam pe bolovan. Unul trebuia sa plece. L-a impins Grasul in apa si a rezolvat problema. I-a trantit Steli un ditamai bolovanul in apa din fata si s-au dus dracului toti pestii. Am plecat inot cu Sperila apoi pe dintii barajului de la Racaciuni, am inceput sa prindem, iar Sperila facea drumuri dese cu plasele de peste la juvelnicul unde ii tineam. Cind am plecat de pe dinti, ne-am facut bagajele sa mergem spre Onesti, numai ca Sperila si-a gasit juvelnicul desfacut, cu doar vreo 4 pesti. Restul, iesisera.
-Baaaaa, ce dracu baaaa, care ati desfacut la gura juvelnicul ala, va omor pe toti, incep isteriile.
-Taci ba boule, daca nu stii sa faci un nou, nu mai alunga pestii cu tipetele tale, il ia la 11 metri Gogoshar, care nu prinsese mai nimic.
Grasul era pe burta de ras. Isi baga degetele in nas si ii striga lui Sperila :
-Furci fraiere, furci, ti-ai luat-o ... sa te inveti sa mai arunci cu bolovani in apa. Beleaua a fost ca Grasu si-a bagat degetele asa de tare in nari ca la un minut dupa ii daduse sangele pe nas. Acum radea Sperila, care uitase deja de pestii scapati.

Banii, sticla si moldovenii
Vandusem sticle in dimineata aia. Vroiam bani de film si ne apucasem sa luam sticle de sampanie de prin casa, sa le ducem sa le vindem. Erau cele mai scumpe, 5 lei, spre deosebire de alea de un litru, care faceau doar 2 sau 3 lei. Grasul trebuia sa se duca cu ele sa ia banii, eu, Polonic si Sperila il asteptam pe terenul de antrenament al pompierilor onesteni, ascunsi de soare sub un corcodus. Chiulisem de la ore toti 4, iar Grasul nu mai aparea. Fumam, mestecam fire de iarba, vorbeam de cate in luna si in stele si regretam ca filmul nu era la cinema 23 August, unde lucra bunica lui Polonic, care ne baga pe gratis la filme. Dupa o ora si ceva se infiinteaza Grasul alaturi de Gyuri, tiganul de pe scara lui. Nexam bani, aveau o sticla cu ceva tarie si trasesera cateva dusti bune din ea.
-Ba, am zis ca decat sa mergem la film, mai bine bem ceva. M-am consultat si cu Gyuri si am luat niste rom.
Gata. A urmat explozia. Sperila a luat foc. Eu la fel. Polonic ne tinea isonul. Sa il ia dracul de dobitoc grasan, auzi la el ce cuvinte folosea cind spunea ca ne-a dat teapa... ca s-a consultat cu Gyuri. Nu stiu cum naiba s-a ajuns, dar eram cu o mina in gatul Grasului si ma pregateam sa ii pictez ochii albastru, cind l-am auzit si pe Gyuri vorbind.
-Lasa ba, daca nu vreti voi sa beti, beau eu tot, si duce alcoolul spre gura. Atata a mai apucat sa fac. Grasul s-a desprins de mine si i-a proptit una sub barba de au decolat si Gyuri si sticla de parca erau F 16 americane. La aterizare si-a luat picioare de la toti 3. Ne impacasem acum. A mai vandut Grasul 3 sticle de sampanie din casa si am avut si bani de bilete. Doar rula... Colierul de turcoaze.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu