miercuri, septembrie 05, 2007

Delta 1





In care veti afla cum te deplasezi in Delta si ce sa nu faci cind pleci pe ape cu un kaiac, fie el si de 3 persoane.

Vineri dimineata.
Nu am putut dormi decat de la 2 noaptea pina la 5. Luat Micro de o aripa si un rucsac, mai mare decat ea, aveti cuvantul meu de onoare. De la Grigorescu l-am luat si pe Tanase, de la Basarabi si pe Iarina, iar de la coada de bilete mi-am luat injuraturi. Aveam deja bilete pentru bus, era nevoie sa mi se dea doar locuri, in timp ce vreo 24 de persoane asteptau sa ia bilete, daca vor mai ramane locuri libere. Le-am trecut in fata, chemat de vanzator, iar in spate mi se numarau altar, biserica, cruce, tratavanghel si alte asemenea. Apoi mi-am luat cartea si am incercat sa citesc, dar nu am reusit. Dupa un popas aproape de Slobozia si o cafea, am reusit sa adorm linga Tanase. Bafta mea ca nu sforaie, ca am stat asa pina la Tulcea. Unde ne-am imbarcat la binecunoscutul si lentul pasager si dusi am fost spre Sulina.
-E la fel ca la mine pe faleza, incepe sa se planga braileanca aia mica de raspunde la porecla de Micro.
-Aia asculta manele acolo si ma enerveaza.... o secondeaza si Iarina, privind spre vreo 20 de moldoveni ai mei, inarmati cu 24 de pet-uri de bere. Eu fumez la liber si imi mai scot dracii fumegand pe nas, dar Tanase se ascunde de Iarina. Ea nu stie ca el nu s-a lasat iar el vrea pace in casa. Nu il inteleg dar zambesc ca boul... ma apropii de Delta.

Cazare, mare, bere
Cam asta a fost ordinea primelor lucruri facute odata ajunsi la Andrei, in Sulina. Era cam 6 ceasul, intarziasem deja o ora, dar dupa ce am lepadat de la mine bagajele am tulit-o la mare. Prima surpriza... mai multa lume acum decat in 2006, cind mersesem in plin sezon. 2 la mina: mai goala terasa de rock decat acum un an. Barmanul la fel de amabil imi asterne in fata niste Timisoareana reci la 25.000 una si imi baga AC DC in boxe. Traiasca Delta cu marea ei. Vine Rammstein si deja ma felicitam pentru alegerile facute. Micro avea sonorul dat la mic, eu ma uitam dupa vechile locuri de pescuit, trai neneaca.

Victima
Doua chestii m-au mancat in Delta. Tantarii din golful Musura si certurile Iarina-Tanase, devenite deja clasice pentru cine ii stia. Eu nu ii stiam. Tantarii au profitat ca ma aflam vai curul meu intr-un caiac de 3 persoane, fara sa ma fi dat cu spray. Eram intre Leila si Mirnai, la mijloc, ca asa stau fraierii in caiacul de 3. Usor usor am invatat sa trag la padela, am traversat Dunarea de vreo 5 ori si mi-am dat drumul la lopatat. Am intrat pe un canal ingust cat kaiacul ca sa patrundem in golful Musura si a inceput incantarea. Am mancat alune de balta, sau draci de mare, am vazut pelicanii de aproape cum merg sa doarma, pe apa... a fost superb. Stateam in apa pina la genunchi, la 1,5 km de granita cu Ucraina si fumam. Limpede, albastru, pestii se vedeau la cativa pasi, plin de ciortani si crap. Nu aveam undita, eram la repaos. Din respect ptr locurile alea, am vaslit o ora cu chistocul de Lucky in dinti, doar ca sa nu il arunc acolo. La final de aventura, eram leoarca. Nici acum nu stiu cat era apa de Dunare si cat era transpiratie. Vaslisem cu o lanterna pe cap, ca eram primul in barca acum. Coloana era incheiata de Mirnai, care avea si el un lampas, dar pe ceafa, sa ne vada lipovenii, care circula si noaptea cu lotca de spui ca sunt soferi in Bucuresti. Restul povestii in episodul 2, cind aflati cum zboara racii si ce sa nu faca o femeie la pescuit.

2 comentarii:

  1. foarte frumos spusa istoria. pana cand asteptam episodul urmator?

    RăspundețiȘtergere
  2. colorata, maine-i gata. ptr oameni cu chelie, bagam 2 la o mie

    RăspundețiȘtergere