miercuri, iulie 08, 2009

Inca una si ma duc

Lista lui Bufnila

Macar lista sa o fac, daca tot nu sunt nici macar in stare sa ma apuc de bagaj.

1. Toale albe si deschise la culoare: adica sa nu ma incing ca un guvide pe gratar. Si pun in bagaje: bandana alba, ia de in, camasile de in, bermudele albe si gri, tricourile cenusii.

2. Toale de mare: slipii (ca i-am mai uitat acasa cindva si nu se face sa te plimbi cu balanganiciul pe afara pe plaja oamenilor de la Sulina) tricoul cu protectie uv si inca o pereche de bermude de baie.

3. Toale de vreme rea: pantalonii de treining, adidasi sau ghete treking, geaca de ploaie, palaria de Indiana Jones.

4. Toale si unelte de pescuit: lanseta si mulineta, juvelnic, forface, monturi, carlige, spray de tantari, ochelarii de soare cu lentila polarizata. Plus cana de inox din care beau si cafeaua si berea si spritul si cu care arunc dupa Olt cind ma va enerva. (Garantez ca nu se sparge cana, nu garantez pentru tartacuta amicului meu)

5. Sa il bat pe Olt la cap sa nu uite tablele, doar tre sa avem si noi un motiv sa ne dam cu ele in cap in orele cind stam tolaniti la umbra din curtea lui Andrei.

6. Cosmeticele: am mai plecat eu fara lame de ras, gel si sapun, dar tre sa bag musai anti-perspirantul, parfumul, samponul anti-matreata si prosoapele.

7. Sa pun banii, biletele si actele in borseta de umar (poseta masculina - in versiunea Oakai), sa le am mereu la indemana. Totul linga briceagul elvetian cu fierastrau.

8. Imi mai strecor pe undeva printre haine si cateva carti (Doamne, abia astept sa citesc iarasi ore intregi). Cred ca iau `Ursul si Dragonul` de Tom Clancy (are 900 de pagini) si alte cateva titluri mai putin stufoase, dar tot pe actiune.

9. Ce mai iau cu mine? Un autocar de nervi pe care o sa il las pe faleza Dunarii din Tulcea, linga o cutie rece de bere si cativa mici, in timp ce astept nava rapida de 13,30.

Mai iau o nava plina de stres de la munca, pe care o sa o las in portul din Sulina, linga barja pepenarilor si mahunele mirosind a alge si a peste care le apartin pescarilor.

Mai iau o lotca plina de momente incordate si certuri, care vor ramane undeva pe canalele Deltei.

Mai iau un caiac plin cu momente in care am disperat vazand ca abia trec zilele pina la urmatoarea intalnire cu delta, care caiac va ramane undeva la umbra Farului din Sulina, la intrarea in golful Musura.

Si cateva momente de triumf, momente in care ma uitam la tv la emisiunile despre Delta si ma gandeam... si eu am fost acolo. Momentele astea se transforma si ele in altele ceva mai tari.

Vor fi momente in fata unor halbe pantecoase, pe terasele din Sulina, cu degetele pline de mujdei si zeama de lamaie, cind imping in cavitatea bucala hamsiile prajite.

Vor fi pe apele golfului Musura, transpirat de la vaslit, cu muschii intinsi, zambind tamp in timp ce ma benoclez prin binoclu la pelicanii care se invart in hora de pe ape sa isi prinda pestele.

Iar probabil, cele mai faine momente vor fi la pescuit, la umbra borurilor palariei, cu undita in mina, sau seara - in curte, cu paharele de sprit pline, la bancuri si amintiri.

Si cand te gandesti ca nu am scris un rand despre momentul cand voi face prima baie in mare :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu