joi, noiembrie 30, 2006

Razbunari de sezon

-Sa fugi toata viata de dirigintii care predau romana si matematica, asta era povata lui Dragos catre fratiorul lui, Ovidiu Bufnila. Si in generala diriga mi-a predat Mate, iar in liceu, o alta diriga mi-a predat Romana. Si am patimit, mai ceva ca un papagal de cea mai joasa spetza. Nu singur, ci cu toata clasa. In scoala generala insa, avand gasca alaturi, era mai greu ca diriga sa scape de noi fara sa sufere. Prima belea a fost spanzurarea unei mitze la balconul ei. Ascunsa intr-o firida, mitza a putzit de a daramat peretii. Doi ani mai tarziu diriga s-a mutat. Dar nu ne-am oprit aici, pentru ca ploua cu note mici la matematica. Prima faza la noul apartament a fost amplasarea a doua cuie la fiecare roata a masinii si manjirea usii de la apartament cu excremente. A pus madam Ilie menajera sa ii stearga usa si a scapat doar cu plata unui nou set de anvelope.

Geamul cu bucluc
Diriga statea acum pe scara cu Marius Tancau, unul din lotrii mei si coleg de clasa cu toata gashca. Tancau statea la parter, diriga la etajul al doilea, si avea geamurile exact deasupra celor ale lui Tancau. Planul era simplu. Aruncam piatra in geam, viteza ... si sus la Tancau in casa, pe geam. Prima incercare a esuat lamentabil. Aruncasem piatra, de mult prea aproape de bloc. Bolovanu se izbise de geam, dar unghiul de aruncare era prea mic, asa ca nici macar un ciob nu am vazut in seara aia. Mama ei de geometrie, tot diriga ne predase aiurea, doar nu eram eu de vina.
A doua incercare a esuat la fel de lamentabil. In loc piatra, folosisem o bila de fonta, lansata din prashtia de la Grasu. Bila lovise exact in bucata aia de lemn care ingemaneaza ferestrele. Ultima tentativa a fost cu succes. Luasem un rulment, cu bile cu tot. L-am aruncat de la distanta, tare, cu precizie. Tzandari s-a facut geamul. Fugeam de nebun si radeam ca un descreierat. Reusisem.

La liceu,...
...lucrurile nu au stat asa de rau. M-a ajutat Dumnezeu, iar Al de Sus nu da cu parul. Ma acuzase diriga ca am incercat sa ma culc cu unele colege, intr-o excursie la Durau. Beleaua e ca eu le scapasem pe fetele de la 10 A de papagalii lor. Ne...prihanitii intrasera peste ele, stinsesera lumina si pipaiau tot ce nu purta pantaloni. Am auzit scandalul, am deschis usa camerei si i-am dat afara. Diriga a inteles altceva. Mama a fost chemata la scoala si informata de naravurile proaste ale progeniturii. Mi-a cerut lamuriri, le-a primit, apoi m-a dus la diriga, inapoi la liceu. M-am prezentat cu ambele femei in clasa vecina, unde fetele au spus despre mine ca am fost un gentleman. Golanul de Bufnila se amuza cat incape de rusinea dirigii. O bagasem in pamant.

Ultima razbunare...
...nu mi-a apartinut. Diriga o rugase pe mama sa nu ma mai lase la handbal, pentru ca de acolo am apucaturile de golan. (ca de obicei, era in grava eroare)
-Daca Ovidiu nu mai face handbal, o sa aveti de suportat toata energia lui la scoala. Nu mai are unde sa o consume, asa ca va sfatuiesc sa va pregatiti de o catastrofa in clasa, a venit replica mamei.
Diriga nu a inteles si la prima ora de dirigentie mi-a cerut numarul de telefon al antrenorului, pentru a-i spune sa ma dea afara. M-a busit rasul, a iesit o nebunie de scandal din care m-am ales cu inca un punct minus la nota la purtare. La plecarea de la liceu am fost auzit cind il intrebam pe Andrei ce numar are noua masina a dirigii. Imi povestise Grasu de o solutie de prin Rafo, care in contact cu aerul devine solida. Voiam sa incerc chestia asta in incuietorile de la portierele masinii. Numai ca altii mi-au luat-o inainte.

O saptamana...
...trecuse de cind diriga fusese amenintata de mine. Indirect, ce e drept. Inca mai asteptam seringa cu solutia minune de la un amic din Rafo. La ora de Romana, s-a dat usa de perete si a inceput sa tune si sa fulgere. Diriga tuna si fulgera, ca vremea era superba.
-Bufnila, stiu ca tu ai fost... ce ai avut cu masina mea?, urla yoghina la elevul din prima banca, randul de la geam...
Ma ridic in 2 picioare ca orice animal biped cu simtul respectului, inoculat bine de tot cu ajutorul batailor de la parinti...si dau raspunsul...
-Nimic...inca....
-Bufnila, ma duc la politie.
-Va rog...
-Nu recunosti deci...
-CE????????????
A iesit, usa s-a trantit si am ramas ca la dentist. Ora a trecut, si ziua de scoala s-a scurs repede. A doua zi am aflat ce fusese cu diriga. Cica nu era nebuna. Anuntata de o colega de clasa ca masina nu mai are viata lunga cu Bufnila, diriga o mutase. Dacia 1310 cea noua, culoare alba, nu mai era parcata seara de seara in fata blocului. Masina se lafaia de 7 zile in fatza Primariei. Numai ca de acolo i s-a furat dirigii bateria. Si nu fusesem eu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu