miercuri, noiembrie 29, 2006

Dezamagit

Premiile Ioan Chirila, acordate de acum an de an presei sportive de la noi... m-au dezamagit. Recunosc ca nu sunt la prima experienta de gen, adica o premiere a reporterilor si jurnalistilor din presa sportiva, dar editia de anul asta parca a fost facuta la mishto. Oamenii din presa sportiva sunt rai, sunt cainoshi, se bat cu Gigi Becali si Cristi Borcea pentru un parlit de sincron. Iar reporterul anului e un tip pe care in viata mea nu l-am vazut pe teren la asemenea faze. De ce? Simplu. Nu scrie pe sport. Aveam alti favoriti in cursa pentru reporterul anului si nu imi e jena sa recunosc ca as fi vrut sa o vad premiata pe Mirela Basescu de la Cotidianul. E primul roman, trec peste faptul ca e femeie, care a reusit sa faca un interviu cu legenda rugbyului mondial, Jonah Lomu. Daca nici pentru asta nu merita, atunci pentru ce se mai acorda premiile?

Foto
Fotoreporterul anului este angajat la Apa Nova, dar lucreaza ca freelancer. Cum nu participa Cristi Preda de la GSP, era clar ca premiul se va acorda cu greu. Juriul a fost impresionat insa de poza unui stadion gol. Bine si foarte bine. Nu stiu de cate ori a fost plouat sau nins pe un stadion de provincie respectivul fotograf, in cautarea unui instantaneu, nu stiu de cate ori a fost controlat la sange de gealatii din jandarmerie si nu stiu daca isi merita premiul. Nu am ochi de fotograf. La categoria asta as fi vrut sa il vad castigator pe un fost student de la Sibiu, actualmente fotoreporter la GSP, Alex Nicodim. L-a prins pe Razvan Lucescu cu degetul ridicat spre inaltul tribunei oficiale din Giulesti, iar mai apoi si-a luat palme, flegme si injuraturi de la alt portar: Carlos. Imi pare rau de el, sincer. Nici macar nu l-am vazut printre nominalizati.

Audio-video
La categoria comentatorul de radio al anului, nu cred ca pot exista comentarii pe linga. A castigat Adi Soare de la RRA in fata a 3 colegi de redactie si a singurului om de la Info Pro care a mai comentat aspecte din meciuri: George Trandafir. Pe linga faptul ca George e o prezenta meritorie acolo, Trandafir nu e comentator. E om de radio, face relatari, da coprespondente, ia sincroane, taie benzi, face jurnale, face de toate, mai putin comentariu de meci. Nominalizarea ii face cinste, din moment ce e primul om de la un radio privat care ajunge la o astfel de gala. La capitolul tv, ca si anul trecut, Radu Naum a castigat premiul. Da, la fel ca anul trecut.

Presa scrisa
Editorialistul anului a fost ales Radu Paraschivescu. Nu sunt de acord cu juriul, dar recunosc ca omul are condei, nu gluma. As fi vrut sa il vad pe Adrian Georgescu de la GSP cum ia premiul, dar... nu a fost juriul de acord cu mine. Nici eu nu sunt de acord cu juriul. Pai nominalizarile sunt facute de cele mai tari redactii din presa, iar de jurizat se ocupa poeti, filosofi, prozatori, jurnalisti care nu au prea mult habar de presa sportiva. Poate doar ca o mai citesc din cand in cand. Le-au cerut nominalizatilor sa trimita cate 3 materiale pentru a face jurizarea. As fi vrut sa se faca jurizarea pentru activitatea din tot anul, sa se faca de oameni care stiu presa sportiva. Cronicarul anului e Grigore Cartianu. Ce vreti, nu au participat Ioanitoaia si Tolontan. Nici nu aveau de ce, sincer. A, si mosnegutul care participa de unul singur la sectiunea carte sportiva, a facut scandal. Nimeni nu ii prezen tase cartea si nu il chemase pe scena sa ia un premiu. Era culmea. Ar fi fost ca in butadele lui Mitica de la Liga: "Concurez singur, culmea ar fi sa ies al doilea".

Impresii de final
In rest, ce sa spun...cind vezi ca nu sunt premiati oamenii care fac presa sportiva, furnicile care aduc informatia la redactie, cei care isi dau coate in gura pe teren cu concurenta, care iau camere in cap si flegme de la Gigi, parca iti trece cheful de a mai asista la premieri de astea. Noroc de Lipan Tandarica si de Johny Raducanu ca mi-au salvat seara. Dar nici cu Jack Daniels sau antreuri scumpe nu iti trece gustul amar lasat de astfel de faze. Si mai am o singura intrebare stupida... De ce a aparut Victor Ponta pe scena de la Ateneu sa dea un premiu, ce treaba avea el acolo...? Si o certitudine am dupa seara de ieri. Marian Dragulescu, singurul gimnast roman cu 2 titluri de campion mondial anul acesta, chiar e singurul om cu premiu la care nu mai am ce comenta. Il merita pe deplin.

4 comentarii:

  1. Salut, nu vreau sa comentez prea mult subiectul si din cauze obiective, pentru ca lucrez direct cu multi dintre acestia. Am postat ceva si pe blogul meu si mai simt ceva. Daca imediat ce s-au nascut premiile "Ioan Chirila" mi-am promis in sinea mea ca in viitor sa castig una dintre distinctiile cu numele reputatului jurnalist, acum nu stiu daca mai vreau acest lucru.
    Inca o precizare: Alex Nicodim este intr-adevar un foarte bun fotoreporter. Este mezinul din echipa de fotoreporteri a GSP, dar deja a fost nominalizat al doilea an consecutiv la premiul pt fototreporterul anului. Da, sa stii ca a fost nominalizat. S-a retras insa din cursa alaturi de alte nume de la Gazeta. Am avut prilejul de-a lungul anilor sa lucrez si cu Razvan Pasarica. Chiar daca e un freelancer, e un bun fotoreporter.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum am spus si pe blog, spun si in comment. Nu am oki de fotograf. Pot doar sa recunosc calitatea sau nonvaloarea. Nu discut calitatile lui Pasarica, doar as fi vrut sa castige un om pe care il cred mai bun. Il simpatizez pe castigator...sa ii traiasca fata, care e o dulceata. Nu a participat Nicodim, stiu ca era nominalizat si s-a retras. Ar fi castigat sigur, spun eu. Dar daca un scriitor, un critic si un poet dau premii pentru presa, fie ea si sportiva... e grav. M-a dezamagit editia asta a premiilor Ioan Chirila, sincer...

    RăspundețiȘtergere
  3. prosportu` banuia ce se va intampla, asa ca nu a trimis nominalizari...

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu daca Pro Sport a banuit ce se va intampla, dar stiam ca au refuzat participarea. Nu cunosc destule amanunte, daca a fost vazuta ca o strategie de marketing retragerea, dar seara a aratat urat de tot. Fara marile condeie de la Gazeta si Pro Sport nu am putea spune ca avem presa sportiva. Ramanem cu presa de orgolii.

    RăspundețiȘtergere