luni, mai 18, 2009

SF-ul a murit

Sa ma trazneasca Sfantul Ilie, seriful fulgerelor crestine si Zeus, tata vechiului si mai ales anticului fulger daca nu sunt deja parte a unui film SF. Nu ma cac pe mine aiurea, dar am senzatia ciudata ca sunt actor intr-un Matrix combinat cu Terminator. Sa vezi de ce.

The Machine is taking over
De dimineata, ca lunea, ma duc sa ii platesc o rata la faculta gagicii. Oaki la munca, eu la banca. Pina ajung in Victoriei, pina dau de banca...povesti si vrajeli. O gasesc totusi.
-Vezi ca sigur e un nene acolo. Te invata el exact cum sa bagi bani in automat, ma asigura gagica. Buna treaba, gandesc, avem masini de uploadat bani, nu doar de downloadat. Eu cand ii vad pe amicii mei linga un ATM le spun ca fac vraji ca Harry Potter, scot bani din pereti. Iar de cand romanasii cloneaza carduri...scot tot salariul de pe card si il dau din mina. Nu am incredere in masinariile alea deloc. Ce sa ii faci...generatia veche, old school.
Gasesc masinaria. Dau sa ma apuc de niscaiva operatiuni...canci masinaria. Avea un ecran colorat frumos unde scria cu ros-albastru (lua-v-ar naiba de stelisti) ca nu merge. Intru in banca.
-Buna ziua... catre unul din cei 3 functionari decupati din filme cu multinationale.
Isi acopera tipul casca mica de telefon care dadea sa ii intre in cavitatea bucala si scuipa un salut politicos, de firma cu staif.
-Cum e domnule cu automatul asta... ca nu merge...fac pe taranul cu caciula in mina la boier. Ca si taranul...canci salvare.
-Mai e unul dupa colt, mergeti acolo daca asta nu functioneaza.
Dupa colt... alt automat, vechea problema. Nu merge. Revin la cei 3.
-Vreau sa platesc o rata de facultate...
-Doar la automat, ma ia o colega a colegului de ma lamurise bustean.
-Nu merge niciunul.
-Mai sunt in Bucuresti, incercati acolo...la Mihai Bravu, vizavi de Victor Babes.
-Dar nu e niciun om, la un ghiseu, sa incaseze niste bani?
-Nu. Sa aveti banii in hartii de 100 de lei, aparatul nu da rest, sa stiti cnp-ul si a cata rata este...
-Chiar nu puteti sa imi luati banii?
-Nu
-Am inteles...
-Cu placere, da demoazela replica...
-Nu v-am multumit! Am spus doar ca am inteles.




Filosofii cu burta goala
Ranjesc satisfacut si ies. Ma simteam ca pampulica ala din Terminator, de tre sa se bata cu masina. El cu numele de John Connor si cu bata amarata impotriva unor masinarii de trag fulgere pe cur si arunca bile de foc din ochi. Neo din Matrix ar fi fost bun acuma. Sau pustiulica ala din Heroes, de vb cu masinile si alea fac doar ce vrea el. Iar bancile si sefii lor...Cum ba frate...vrei sa imi iei banii, sa ii dai la curve, pe tigari, pe alcool, pe vacante, pe droguri, pe casa amantei, pe papuci de casa ptr cind iti vine soacra, pe jaluzele, pe always la nevasta, pe bijou-uri la amanta... dar nu pui mina pe bani, ii lasi masinii. Pai daca vrei sa imi ei banii, ia de ma priveste in ochi cind o faci. Iar aia 3...pareau sclavii masinii, nu se luptau cu ea...o serveau. Stransesem un milion de draci in mine, era ora 11...pierdeam clar filmul, ca voiam sa ajung si la Ingeri si Demoni. Sa mai astepte Tom Hanks, imi zic... si cobor la Victoriei. Bag niste mermeleli de alea de patiserie in mine si ma duc la Muncii, sa bag banul in masina dracului. Mai un sudoku...ajung repede cu metroul si ..alte aventuri.



Ultima picatura
In pas voios de pionier premiant ma indrept spre banca. Citi bank, de astia e vb. Facam calcule, hai ca poate ajung la Cinema Pro, ca la 12,15 e filmul. Vad de la distanta sigla. Tu-ti sigla ma-tii de banca. Stati-ar curentul la toate masinariile, sa nu mai poata nimeni sa incaseze banul de la noi...sa va vad fara salarii platite! Funtionari tampiti. Dau sa bag banul in fanta aia.... surprizaaaaa.
Acest aparat este momentan indisponibil. Va rugam reveniti!
Sa moara ma-ta de masina cu surubul din capatana aluia de v-a instalat. Lua-ti-as circuitele in surubelnita de aparat prost. Manca-te-ar rugina de cutie de tinichea, ma-ta era tractor si tac-tu masina de tuns iarba... dar intru in banca, sa il vad pe un lacheu al masinii cum zambea tamp de dupa masa...
-Nu merge, nu?
-Nu..nu merge, ii raspund. Ma gandesc ca e si asta un pui de mecanic, ca baga 2 deshte in aparat si o sa fie totul ok. Cacat, are alte solutii.
-Mai stati vreo juma de ora, ca isi revine sigur...
-Poftim?
-Mai stati o juma de ora, ca isi revine...
-Stati sa pricep... nu vreti sa imi luati banii personal, cu mina. Dar ma puneti sa astept de bou, afara, in caldura...cam cat o sa aiba chef aparatul sa stea asa... pina isi revine...?
-Da, stati ca isi revine in jumatate de ora...
-Unde mai aveti o sucursala?
-Aaaa...
-In zona Titan..aveti?
-Nu, daca vreti in Tei.
La faza asta deja eram turbat. Am vrut sa o bag pe aia, ca Puiu Calinescu in BD (Nici nu va salut! Buna ziua), dar am preferat sa dau cu termopanul de perete in drum spre statia de autobuz.



Filosofii cu burta plina
Aici...canci casierie...adica nexam bilet ptr 311. Mi-am adus aminte ca la Danutza mea la Braila au deja automate de bilete. Dar daca ramane si masina aia fara bilete... Si daca ma prinde controlorul fara bilet si imi fute o amenda de juma de milion... Pai sa nu iau cheia franceza si sa vin sa va fac masinile praf? Cum dracu masina face tot si la banca, in timp ce lache ala de om sta si ma anunta doar ca in juma de ora o sa isi revina masina. Pai nu trebuia sa fie invers faza asta? Ce vrajeala de film e Matrix, ce abureala e Terminator... traiesc deja intr-un sf. Asa ca mi-am anuntat gagica ca ii platesc taxa maine, m-am dus acasa, mi-am luat Olteanul casei in primire si ne-am dus la Auchan. Halit o mancare fada, fara gust la ceva restaurant romanesc din food court si apoi m-am calmat de tot la cinema. Doar noi doi, singuri la Star Trek. Nu mai era nici naiba...deci SF-ul e mort. Filmul...ft tare daca iti place actiunea, daca vrei efecte si alte alea... in rest... nexam sf. Au bagat si un final de ramai masca si se pisa pe creatorul serialului original. Mi se pare normal...Roddenberry e dus in spatiu sub forma de cenusa a cadavrului... iar bagabontii tre sa scoata bani. Si au dreptate...s-a dus SF-ul...nu mai exista. Realitatea a ajuns din urma scenariile. Cred ca ma injura var-miu Ovidiu Bufnila scriitorul, la faza asta...dar asa simt eu. Ca moare SF-ul. Ca s-a dus dracu. Partea faina pe care o astept eu...sa apara odata teleportarea aia, sa pot avea casa la Onesti sau Sibiu si sa lucrez la Bucuresti sau la New York.

Un comentariu: