miercuri, mai 06, 2009

Balcic


Ori aveam eu asteptari prea mari, ori auzisem numai lucruri bune despre Balcic... naiba sa ma ia. Cert e ca nu am fost dat pe spate. Dimpotriva. Credeam ca ne va astepta careva cu bratele deschise. Pe naiba. Balcic e un soi de orasel comunist peste care s-a suprapus un sat de vile grecesti. E terasat, e plin de vegetatie si de o tristete proverbiala pe care nu am gasit-o nici in Bacaul lui Bacovia. Dar vilele sunt cu gust si oamenii...lipsa. Prin toate satele prin care am trecut...pustiu. Nu tu un mos la poarta, o baba cu o surata la barfa, un copil cu bicicleta. Lipsa, pauza, gaura, ioc. Senzatie de pustietate, de chestie aiurea, de ... nu ma simteam in largul meu cu localnicii ascunsi. Traiesti cu senzatia ca is toti ascunsi pe undeva, asteapta sa te simti bine si vin sa te haleasca, ca in filmele horror. Acum, trecem la povesti.

Gratar master

Adica eu. Serif de gratar. Facut foc, baut o gura de zama de plosnita, care m-a convins definitiv ca e mai bun spritul. Nu am reusit sa il conving si pe Jorjel, care e ramas pe vinul lui, Sauvignon Blanc Premiat de Jidvei. Iar daca ala nu e, nici omul nu bea. Nu a fost sa fie. Asa ca am combatut la vinul ala (2 sticle de Jidvei) pina s-a terminat. Adica in jur de 4,30. Trecusem la a 3-a sticla, dar din motiv de picioare extrem de reci la gagica... am disparut in camera. Mi-am jucat rolul de calorifer pina pe la 10, cind tot Jorjel ne-a dat desteptarea. Schimba lei in leva, plateste cazarea (ft ieftin) si hai la masa. la mult laudatul Arici. Unde servea un nene de stia romana. Numai cind ne lua comanda, la final ne-a injurat pe bulgareste. Cam asa as fi facut si eu daca eram acasa, dar cel putin nu ma mai faceam ca imi plac clientii. Asa ca m-am jurat sa nu mai halesc acolo. Desi fac aia o dorada la gratar de te lingi pe degete. Si da, m-am indragostit iremediabil de pestele asta. Mortal de bun. Ca si berile. Daca ajungi la bulgari, sa bei oricand Zagorka si Kamenitza. Foarte bune.

Faleza
Merita, asta e o chestie care merita vazuta la Balcic. Multe diguri ok, port super fain cu vapoare si vaporase. terase exact deasupra marii, dar plaja e ca in Caragiale. Sublima si...lipsa. Adica... o gasca de copii romani cu lopeti si galetuse ii lasa pe bulgari fara nisip in doi timpi si 3 miscari. Asa de mareeee e plaja. Dar terasele sunt ft ok. 2 leva o bere, adica 5 lei romanesti. Gagicile bulgarilor... fugi cat poti, nu vrei sa dea camionul peste tine. Si dupa o sesiune de plimbare, bere, vizionat lebedele de pe mare si vasele din port, am ajuns la cherhana, sa luam peste. Numai ca era in jur de ora 3-4, asa ca mai aveau vreo cativa guvizi amarati. Am cerut in romana un calcan... si imediat i-au luminat unuia okisorii. M-a bagat intr-o ghereta a lui si cind a deschis o lada frigorifica mare cat mine, mi-au scanteiat mie okii. Stateau calcanii unul peste altul. Am luat un calcat de 2,4 kile, asa ceva... a fost bestial pe gratar. partea cea mai rea a fost sa ii rup oasele si mai ales pielea aia nenorocita. Nici cutitul nu voia sa taie. Dar a iesit bestial pe gratar. Iar ca sa alunece l-am spalat bine de tot cu lapte de magar. Esemilch, de la firma de vinuri Targoviste. Bulgareasca. Vinul alb si demisec...se ducea pestele la vale cu viteza incredibila. Si iar seara de povesti si sprit, planuri si vise. Si cantau mierlele alea noaptea de ne venea sa ne legam de stalpii casei, sa nu mai plecam. Avea o curte si o gradina superbe. Cine a fost la o vila greceasca stie despre ce vb. Cine nu, sa se uite aici.

Duminica, mai ca nu ne venea sa plecam. Am lasat insa Balcicul deoparte si dusi am fost la Laraklia, sau cum s-o fi chemand capul ala. Sa vedem cetatea. Plin de rapita, de moristi eoliene si de cormorani. Nu erau Gerard si Torres acolo, dar erau pasarile. M-am benoclat bine dupa delfini, dar pufosii nu se vedeau pe nicaieri. Si am ajuns apoi acasa, franti, rupti de oboseala si cu nervii in piuneze. ca sa intri in Adunatii Copaceni, unde E70 trece de la 2 benzi la una...coada de cativa kilometri si o ora jumatate. Prea ne obisnuisem cu drumul bun. Maine va spun cum a fost la pescuit la Balcic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu