vineri, mai 08, 2009

Bulgarian fishing







Eram in plimbarea pe faleza cind am ochit locurile de pescuit. Diguri sanatoase, nu foarte inalte, doar 40 de centimetri iesite din apa. Sa tot dai dupa stavrid si guvide acolo. Asa ca am decis sa iau unditele, Oaka si sa dau la peste. Cred ca si ea abia astepta, ca a pus mina pe un mic harlet si a sapat dupa rame in gradina de la vila. Gasit 2 rame amarate si am plecat spre diguri cu gandul sa saracesc populatia de scoici a Balcicului. Sau sa gasesc macar niste garzi. Ca la paine nu aveam chef sa dau. De cum am aparut noi pe dig i-a luat rasul pe bulgaroi.

Primitvii dracu`
Patru insi si o insa se inghesuiau in capatul digului. Unul din ei, cred ca era vedeta grupului, poseda o lanseta si ceilalti se uitau la ceafa lui cu veneratie. Ala se amuza cel mai tare cand vedea vergile mele. Restul gastii aveau niste pripoane rudimentare. Si erau mandrii de ele. Adica firul era trecut pe niste role, fara lanseta, mulineta sau alte chestii. Exact cum aveam eu in clasa a doua cind o lanseta costa prea mult pentru un pustan care facea rost de bani doar cand dadea atacul la buzunarele tatalui. Ma fac ca nu vad, nu aud si desfac liniile. Pun totul in ordine si pentru oaki si dau cu rama. De 5 ori a tras, de 5 ori am scos peste. Hamsii. Micute. Ma gandeam sa le arunc inapoi, dar mi-am amintit ca Jorjel adora hamsiile. Si zic sa le tin. oaki...pescuit in stilul ei. Nu stie sa intepe, asa ca primul peste a iesit din apa, a dat cu capul de dig si a cazut inapoi. Beleaua dracului... se lovise la encefal de nu mai putea inota si statea acolo.
-Ovi... eu incep sa am mustrari de constiinta. Ca nu vreau sa ii omor, vreau doar sa ii pescuiesc.
Eu... ce dracu sa zic, ca in secunda aia eram cu briceagul in mina si taiam o hamsie in bucatele sa dau la pestisor. Las ca ea si imi vad de treaba.

Tzatza
La un moment dat apare un bulgar cu o bere in mina pe linga noi. Se uita la undite ca la a tzashpea minune a Balcicului si se baga in seama.
-@@#$%^&)_)_%
-Ne bulgarski... romanski, ii strepezesc doua parole. Du iu spic inglish?
Si incepe bulgarul sa dea din el cuvinte din limba batranului Will ceva de speriat. Il interesa tot. S-a holbat special la montura de guvid, la cum sunt legate carligele, iar cand a dat de rama a cascat okii cat ceapa din gradina bunica-sii. Ii spun ca sunt worms. Ca de unde. Din gradina. Noroc ca m-am ferit un pic, asa ii iesisera ochii din cap. Nu putea sa ma creada. Isi da cu parerea ca sigur nu prind nimic. Ii arat hamsiile de pe dig.-Tzatzaa.... urla el fericit. (Clar, halea si asta hamsii la fel ca Jorjel) Mi-a spus apoi ca la ei guvidul se cheama popciko, s-a mai foit pe acolo si intre timp apare si o cladire istorica blonda linga noi. Era o blonda cat castelul reginei Maria, care pescuia si ea. Se uita la tzatze ca sfecla in gura vacii, fara sa priceapa de ce nu prinde asa ceva cu priponul care ii spanzura in mina cat piciorul meu. Oaki, profita de poliglotul cu chelie si bere in mina sii ii cere femeii niste midii, ca ei la asa ceva pescuiau. Ne da.

Dupa guvid
Am prins undeva la 40 de hamsii si un guvide gras de tot. O capatana monstruoasa, o gura cat China pe harta si o asteptare de 5 minute pentru el. Ma innebunisera hamsiile si eu voiam guvid. Nu am mai dus hamsiile acasa, le-am lasat la apa. Am vrut sa le dau bulgarilor guvidul, ei faceau pe fitosii acum. Aveau o galeata intreaga de guvizi, dar cind le-am dat eu pestele...cica nu, sa il elierez. Am zambit frumos si am spus dand politicos din cap...
-Ba pe-a matii de ceafa balcicheza. Si i-am dat drumul guvidelui care implinea o ora de stat pe dig cu mine. Cum a atins apa, cum s-a invigorat si...dus a fost. Nu avea nici pe dracu. Branhia ma-tii azi si maine de guvide bulgar. M-am dus acasa si nu puteti sti cu ce placere am infundat cutitul in calcanul cumparat din cherhana. A iesit brici gratarul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu