duminică, iulie 01, 2007

Vice Mister Pescar






Explicatii foto: In prima ma gasiti undeva in stanga, cu okelarii pe nas, asteptand ciorba de vacuta, in a doua am sapca pe cap si fac inscrierile la concurs, iar in poza 3 e Melcul. Astepta sa inceapa concursul, la intonarea imnului.
Sunt frumos, da-ma dreaq. Asta e prima concluzie dupa ce am fost la Cupa Presei la Pescuit. A doua e ca a dat roade prima mea cura de slabire, din moment ce am ajuns al doilea in concursul de Mister Pescar, la egalitate cu Melcul. Iar a treia... rog proprietarul baltii de la Branesti sa isi mai hraneasca si racii, ca de pesti stiu sigur ca au fost hraniti bine, din moment ce 100 si ceva de pescari au prins doar 4 kile. No, hai sa va zic ce a iesit.

Dormi ba?
Suna ceasul la 4. Sar din pat cu gandul sa il trezesc in forta pe Melcul. Ramasese la calculator seara, sa mai joace nush ce prostie de video game, asa ca voiam sa il fac sa sara in sus. Dau sa trantesc usa de perete si sa urlu la el, dar canci... Melcul era tot cu ochii in monitor, cu acelasi joc.
-E 4 ba? Gata? Mergem... ma ia asta.
-Da. Hai la cafea.
Era facuta. Si cafeaua, si mamaliga, si bagajul. Totul era gata. Ia somoiogul de bete, baga vinul negru in termos, sa nu stie organizatorii ce fel de cafea avem acolo si tuleo la taxi. Chemam unul, luam altul, oprim sa mai luam tigari si apa si parcam in fata Primariei sectorului 2. Urcam in autocar si Melcul incepe sa se planga de gura mare a subsemnatului, care saluta pe toata lumea, fie ca ii stie sau nu, care glumeste din orice si nu ia in seama privirile otravite ale unora. Mi se rupea. Voiam sa ajung pe balta, eram fericit, chit ca taximetristul trantise portbagajul dupa plecarea noastra spunand raspicat "Bafta baieti si fir intins".

Balta
-Va rog sa formati un careu, sa aveti o tinuta decenta pentru ca vom intona imnul de stat, ne anunta de la microfon un mosulet cu ceva functie prin Primaria lui Ontanu. Primarul e linga el, mosuletul face exces de zel, dar stam si ascultam imnul. Uscheala apoi la inscriere. Trag numerele 49 si 50 pentru mine si siamezul Melcone, ne luam palarie, tricou, momeala, galetusa si hai la locurile de concurs. Aici, surpriza... Locul 49 era ok. Locul 50.... era cu galci, chiar in dreptul unui corocodus. Nu puteai lansa in larg de el, nu puteai pescui sub el... asta era al Melcului.
-Auzi ba... ia de te suie in varf, si da de acolo, din cuibul berzei, il consolez cat pot eu de bine.
-Mai taci ba lampa ba, ca o sa pescuim amandoi unul linga altul. Adica m-a inghesuit omul ceva de jale. Foc de arma la 7,00. Undita in apa la 7,00,01 minisecunde. Se dadea un tv celui ce prinde primul peste. La standul 67 s-a dus. Dupa vreo 10 minute. Si a urmat o zi de pus la rana. Nu a mea, a altuia.

Concurs
-Ba, esti nebun... uite ca trage, zic eu si ma reped la lanseta pe care o lasasem la mal, sa fie o a doua undita. Ridic lanseta, intep, recuperez si apare lighioana. Ditamai racul imi facea cu clestii din carlig. Era deasupra malului, cind unul din clesti, cel in care se infipsese acul, s-a decis sa cedeze. Cade racul, ii trag una de se duce fix inapoi in apa si ma apuc sa scot carligul din el. Intre timp, Dan are si el prima captura. 4 cm avea bazdagania aia de pestisor. L-a pastrat, poate ia premiu ptr cel mai mic peste. NU a fost sa fie, mai prinsese cineva un peste de 3 cm. Mai prind si eu un pestisor. Cam de 5 cm. Imi vine sa il zdrobesc, dar il arunc in apa, sa mai creasca si el. Atat. Atat am prins noi in 5 ore de pescuit. Colegul de linga mine a mai scos vreo 5 raci. Plus o cutie de bere strivita, o punga, o rola de scotch, o scoica mare cat China, o bucata de musama, una de tricou si alte chestii de pe fundul apei. Iar ceva mai incolo, un alt concurent a luat salau la undita, cu rama. Ne uitam ca prostii, nu ne venea sa credem. Cel mai mare peste a avut 1,1 kg, era un crapustean, si a fost eliberat. Nu cred ca au fost 4 kile de peste prins. Asta e... ne-am halit sandvisurile, ne-am baut cafeaua si vinurile, ne-am facut noi prieteni, am facut glume, am ras sa murim si tot asa.

Final apoteotic
Cea mai sexy pescarita, cel mai sexy pescar, mister si miss pescar, tot soiul de premii si nebunii, astea au fost la final. Comentarii rautacioase din public, dureri la basca si o foame de lup haituit de tarani cu furci. Masa. 3 beri fast, 2 sticle de Jidvei cu apa minerala, o ciorba de vacuta, 2 fripturi la gratar si 2 mici. Gata, imi revenisem din tot. M-a mai ofticat Melcone cu pozele lui, dar le pun eu si pe alea aici, pe blog. Maine. Ca azi la prima ora am ajuns la munca si vad ca imi ura lumea bafta la postul precedent. Iar frate-miu dormea de rupea si nu am putut sa ma plang la el. Nu se mai poate asa. Iar celor care mi-au urat bafta, le spun ca s-a adeverit.

6 comentarii:

  1. Anonim1:50 p.m.

    lasa, Ovidiu. iesperientza conteaza.
    nu?
    sa'ti fie de bine..
    hehehehe

    (olteanca)

    RăspundețiȘtergere
  2. Conta si pestele prins. Luam o plasma, niste undite, premii de alea de om care nu a pierdut ziua degeaba. Dar asa... asta e... conteaza si ciorba de vacuta si fleica mincate la final :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim3:55 p.m.

    pai daca nu erau nici alea, cum ar fi fost?!
    eh, din perspectiva flamanda si deshidratata a lipsei lor, zi tu ca nu te bucuri macar de-atata. in plus, de'acuma se cheama ca esti cu iesperienta. pescar batran. in rateuri se calculeaza :P
    in plus, ce-ti trebuie tie plasma, ce-ti trebuie tie alte undite? de cand conteaza maruntisurile astea pentru tine? :D
    (de ce cred io ca o sa te intinzi spre ceafa mea cand ma prinzi? :P)

    noi sa fim sanatosi s-avem ce ... ce bea. :D

    s'auzim de bine,
    olteanca

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu mai vreau plasma, mi se rupe de electrocasnice. Sunt posesor, foarte mandru, al unui toaster. Baga cate 4 felii odata si le scuipa prajite... cam cat vreau eu de mult. Asa ca... Ma rezum la mostenire, tv, dvd, toaster, fier de calcat si o treime dintr-un tv mic, plus o treime dintr-o masina de spalat decapotabila. Restul... Dumnezeu cu mila. Sanatosi sa fim, cat timp exista Premiat de Murfatlar si apa minerala plus gheata. :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Inteleg ca-l faci mai usor, de vara, da' ce mos craciun se mai intelege din bietul vin daca, pe langa apa minerala, ii mai pui si gheata?

    RăspundețiȘtergere
  6. Incearca si vezi.... prefer sa crape dintele de frig vara decat de taria vinului, asa cum trebuie iarna. Lasa, sa se racoreasca lumea cind consuma.... vezi frate ce inseamna sa se bage femeile in treaba barbatilor. Niciun sprit nu mai poti bea de raul lor.

    RăspundețiȘtergere