joi, septembrie 17, 2009

Botez pe Valea Hartibaciului

Partea Intai...
Adica ne-am miscat greu pina am iesit din Bucuresti. Ba ca a fost trafic, ca a fost ziua lui Dan (Melcone) si am pus pauza sa bem o bere, ba sa ne mai targuim de una si alta. Plus mici la Dealu Negru. Tot mai nasoli, de la an la an, nu stiu de ce. Dar am plecat. Cel mai greu i-a fost lui Paul. Il aflasem ca are gagica noua si nu l-am iertat. Din banc in banc pina i s-au strepezit urechile. I-am facut capul calindar, iar ca razbunare - cred - m-a pozat de m-a luat mama-gaia. In ciuda faptului ca nu imi place sa fac pe modelul.
Prostia mea...
...cum ajungem la Retis, cum suntem pusi la masa. O ciorba de pui marca Tanti Rodica, cu niste sarmale mici (cat pumnul meu). Ma mananca in fund ca pe Zambilica si ii ganguresc dulce la ureche lui Nea Dan, gazda si tatal lui Dan...
-Nea Dane... o palinca nu gasim si noi sa ne punem stomacul in ordine si sa ne facem pofta de ciorba? Gazda se conformeaza si aduce o glaja de un litru, de sticla... si pune lichidul in pahare.
Fratii mei... am mai baut palinca, dar ceea ce se afla in stampanele alea mici nu era palinca. Nici tuica, nici horinca, nici alcool. Era cherosen. Daca ii pui avionului asa ceva in rezervor... devine instant racheta. Serios ca nu va mint, nici ardelenii nu se incurcau cu palinca aia. Ardea tot pe unde trecea, de ziceai ca e ruda cu moldovenii de isi parjoleau holdele in fata turcilor.Revenire
Eu am ramas un minut fara aer, dupa prima dusca. La Olteanu cred ca am si vazut o lacrima in coltul ochilor. Melcul respira greu, tragea aer la greu, ca in foalele de la gratar. Nu... nu se putea continua asa. Noroc ca am mai gasit o crasma deschisa in sat si ne-am aprovizionat cu vin. Tata Brumar ne-a lasat moale, pe vin si apa minerala, a facut carnea fripta pe jar si am mancat inca o data. Cat despre somn...ce sa va spun... Am dormit cu Paul. In camera de linga cea a lui Dan si Pui. Saraca fata a avut concert de sforaituri pe 3 voci. Dimineata, unchiul si mosul lui Dan ne-au ajutat sa ne spalam pe dinti cu o palinca baubila. A mers bine si ne-am pus la drum: mergeam la Sibiu, sa ii botezam nepotica Natalia Maria lui Melcone.

2 comentarii:

  1. ::))))bine mah. Kerosen is good u see the world down there where it really is, u know, my friend...kerosen is life, kerosen is power, I see the truth, yes, kerosen is GOD!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai noroc ca am spart sticla de juma de litru primita de la gazde, altfel iti dadeam eu foc la trahee ... dar lasa ca poate mai ajung in zona si... te rezolv eu, sa vezi cum decolezi...

    RăspundețiȘtergere