duminică, mai 13, 2007

Electorale golanesti... la Onesti


Preambul

E ditamai campania pentru referendum acuma. Miting peste miting, afise, fluturasi, etc. Ceea ce nu stie lumea, e ce se intampla la subsolul campaniilor electorale, acolo unde nici candidatii nu isi baga prea mult nasul, ca pute rau. De ceea ce e in subsol se ocupa oamenii cu mai putine scrupule, golanasii mei adica. Am scris mai demult ce a patit tov catindat in alegeri, cind eu eram jurnalist. Numai ca in campanie amicii mei din incinta au lipit afisele si au facut treaba murdara pentru ei. O luam usurel si ajungem la toate. Cert e ca era Anno Domini 2000 si se dadea lupta pentru Primaria Onesti. Nu o mai lungesc aiurea, va zic ce a fost.

Apoliticii
In gasca noastra nimeni nu fusese vreodata inscris intr-un partid. Au dat tonul Lau, Hassan mic si Bolea. Toti trei devenisera penelisti, nu de alta dar se platea bine. Jucau tenis de masa la partid si primeau bani pentru munca prestata in campania electorala.
-Ba Grasule, ne da bani ca sa lipim afise, ce mama dracului. Mergem noaptea, nu ne vede lumea cu lipiciul prin oras, sa ne facem de ras. Hai ba si tu, incepe campania de recrutare Hassan mic.
-Du-te ba in spanacul meu, mi se falfaie de voi. Lasa ca fac eu bani, nu e nevoie sa ma umplu de lipici si de cacaturi de astea. Eu sunt apolitic si daca ma gandesc bine, e mai buna monarhia, spune balenoidul urban care trecea printr-o faza monarhica exact la alegerile pentru... primarie. Il apucau fazele astea des de tot si nici el nu mai stia cu cine voteaza, de ce voteaza, daca voteaza si tot asa. Talmes-balmesul din capatzana Grasului ar fi turbat orice caine care il musca. Nu s-a dus el, nu s-a dus Polonic, dar Sperila tot s-a bagat. Ca ii placea aventura.
Tov catindat, de care am mai scris, trimitea omul sa ii ia cu masina de la bloc, ii ducea la sediu, unde ii inarma cu afise, galetuse cu lipici si bidinele. Banii se dadeau dupa ce catindatul facea un tur de oras cu masina sa vada rodul muncii de peste noapte, sa isi vada fata pe toate avizierele publice. Daca era multumit, o simteau si ei la buzunar.

Fatada
De fatada, daca intrai la un sediu de campanie, fie PSD, fie PNL, treburile stateau cam la fel. Membrii de partid veneau acolo sa bea cafea si sa se uite ce gagici noi mai aveau la tineret. La fel faceam si noi, reporterii. PSD conducea detasat la capitolul gagici, fiind inarmat cu elevele unei scoli de modelling, toate fiind inscrise recent in partid. Sefa lor defila zilnic pe la sediu, de nu mai plecau mosnegii. La PNL, cam aceeasi poveste, doar ca fetele veneau din pepiniera proprie si apareau cam rar pe acolo, dupa ce isi terminau programul. Ii gaseai pe golanasii mei jucand tenis de masa si raspunzand in sictir daca nu te stiau, sau facand pe umilii daca erai ceva grangure local. Mai aparea cate un patronas simpatizant al PNL, membru sau nu, le dadea ceva parale si ii trimitea sa mai lipeasca niste postere pe spatiul lor comercial. Iesea cu batai uneori, ca rupeau orice alt poster, de la orice alt partid. la suprafata insa, totul era bine si frumos, elegant, fara incidente. De fapt, seara de seara aveau loc atacuri kamikaze ale nebunilor mei.
Curat murdar
Cind aud politicienii militand pentru campanii electorale curate mi se strepezesc dintii. Castiga la capitolul electoral cine are mai multe afise, cine le mazgaleste mai tare pe ale vecinului, cine i le rupe si tot asa. Comandoul PNL era format din golanii mei. Tineretul liberal facea de paza la postere, ca PSD avea mai multe afise si lipea direct pe ale concurentei. Asa ca liberalii mai cuminti stateau de paza, iar golanii mei bagau mare la activitatile murdare. Noaptea, dupa ora 12 ii vedeai pe toti 4 cum sar dintr-o masina, cu sprayurile de vopsea in mana. Ca adevaratii grafferi din Bucuresti, dadeau cu vopsea pe afisele concurentei, le faceau okelari, mustati si mai scriau cate ceva porcos pe pereti. Batalia cea mai mare s-a dat in seara de sambata, dinaintea alegerilor, cind in mod normal, se incheiase campania electorala. Canci, cat timp ai mei erau acolo.
Batalia cea mare
Era duminica, iesisem la 8 dimineata sa votez si apoi sa o iau la picior spre radio. Dau de ei. Toti 4 aveau vanatai, mai o buza sparta si un tricou rupt, trageau din tigari triumfatiori, stand cu picioarele pe banca. Ii durea... la basca.
-Ba Ochi, hai sa iti zic o faza, dar sa mori tu daca sufli ceva in presa, ca iese rau, ma tenteaza Sperila.
-Ce dracu sa spui, ca ati luat-o pe cocoasa aseara? Cu care, cu aia din Pajura, cu cine v-ati mai pocnit?
-Nu ba. E asa. Am fost ieri sa mazgalim toate afisele PSD din oras, ca nu mai aveau voie sa puna altele apoi. le-am facut pe toate si mai era ala de aici, de la noi din statie, care am zis noi sa fie ultimul. Buuun. Ajungem, ne lasa ala cu masina si gata, sa ne apucam. ba frate, cind apare unul mare, nu stiu, ca eram ocupat sa ii fac okelari primarului. Odata mi-a tras o stachie de m-am dus cu capul in afisier. I-a dat Lau cu sutul in oute pe la spate si s-a dus jos. L-am tocat bine pe bolsevic (ma uimea cu limbajul politic Sperila, dar invatase si el cuvinte noi, il lasam asa) si apoi a dat ala telefon. Avea mobil ba, era de ala cu bani. A venit o gasca intreaga de din-ashtia si ne-am ologit. Am dat cat am putut, am dat si cu o bucata de lemn din banca aia de la statia de autobuz, am bagat vreo 3 la urgente cred eu si au chemat aia Politia. Pina acuma am stat ascunsi pe bloc, sa nu ne gaseasca.
Poftim educatie politica la ai mei. Intelegeti voi pluripartitism politic si alte vrajeli, ca ei niciodata nu vor sti cum e asta. Facem pariu ca trebuie sa apara ceva povesti de gen si la noi in presa dupa mitingurile astea?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu