marți, ianuarie 02, 2007

Sibiu, capitala europeana second hand

Sibiul, sibienii... o alta varza

Stiu ca o sa imi enervez mare parte din cunoscutii din Sibiu, dar imi sta in gat faza cu Capitala culturala rau de tot. Si ma enerveaza felul in care unii sibieni au inteles, daca au inteles, ce li se intampla. Am primit cateva mesaje prin care "capitala culturala saluta provincia Bucuresti". Ok, aici s-a vazut cine avea frustrari. Mari, mari de tot. Cat au asteptat oare frustratii astia pina sa dea unui moldovean un mesaj legat de bucuresteni? Apoi m-am enervat si m-am interesat sa vad ce e cu capitala asta. Nu e Sibiul. E Luxemburg. Dar pentru ca europenii sunt baieti fini au inclus vechiul targ al lui Herman in program. Credeti ca stie cineva de la Sibiu treaba asta? Daca da, de ce tace si da impresia ca Piata Cibin va deveni centrul lumii culturale europene?

Cartea de vizita
Baselu s-a prezentat in Piata Mare cum stie mai bine. Populist. Si a spus ca de acum Sibiul e cartea de vizita a Romaniei in UE. Mersi, dar nu, mersi. Banii primiti de Primaria Sibiu s-au dus pe refacerea unor imobile apartinand sasilor. Romanii din Sibiu au ramas fara oras. Daca maine sasii pun taxa pe intrarea in centrul Istoric, nu ar fi nimic nou, ci o reintoarcere in Evul Mediu. Si minoritatea ar conduce majoritatea. Care e iar o chestie de prin Evul Mediu. Iar Romania e demult trecuta de faza asta. Si mai e o faza: banii publici au fost cheltuiti dupa bunul plac al unui singur om.

La final, pentru artisti
La Sibiu anul acesta se anunta o adevarata ploaie de artisti. Piese de teatru cu actori de tot soiul, de prin toate tarile. Stiti genul de piesa: ala la care se uita toata lumea si fiecare intelege separat ce poate el. Oricum, nu prinde nimeni mesajul artistului. Distractia mare va fi ca la traditionalul club al Festivalului de Teatru: votca multa, tarfe ieftine, poponari, marijuana, bere, heroina, actorasi de prin toata Europa. Petreceti voi anul 2007 la Sibiu, eu la vara ma duc in Delta. Prefer bunul simt al lipovenilor decat ipocrizia sibienilor. Se dau inventatori ai bunului simt si apoi fluiera primul-ministru. Asta nu am vazut-o nici la Bucuresti.

2 comentarii:

  1. Mare dreptate ai mai omule! probabil ca ar trebui sa-mi fie jena sa recunosc, din moment ce ma declar sibian cu acte in regula. Dar uite ca nu e asa, pentru ca tot ce spui tu acolo eu vad aproape in fiecare zi!

    Asadar... Dreptate, mare dreptate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sincer, chiar nu voiam sa am dreptate. Dupa ce am scris eu astea aici, am mai vazut un material pe www.prosport.ro semnat de Cristian Topescu. Reprosul lui catre Primarie si primar era ca sportul nu a fost prins nicaieri, desi face parte din cultura. Ca edilul a ajutat echipa de fotbal doar atunci cind se apropia campania electorala. Acum... s-a dus totul prin Sibiu, mai putin echipa de baschet. Sa speram ca aia o sa mai mearga.

    RăspundețiȘtergere