miercuri, septembrie 03, 2008

Pssst, Base... da si tu un foc?


Linistea Sulinei s-a dus pe apa Dunarii in timp ce s-a derulat niscaiva sarbatoare denumita, cum dracu altfel, decat Zilele Sulinei. Adica aveau lipovenii prilej sa bea si au decis sa bea mai multe zile, nu doar una. De data asta a venit si primul spritangiu al tarii la festival: B...ufnila Ovidiu. A, da ... a fost si Basescu. De doua ori.

Prima
Lasasem unditele in umbrar, pe Olteanul dormind, mi-a luat gagica si m-am dus la cumparaturi. Mai un pepene, o vrajeala, de ale gurii, etc. Ne intorceam de la piata pe faleza Dunarii, cind apare ditamai hardughia ca din neant, pe valuri. Mai sa fie... MURESUL, nava de protocol a defunctului Nea Ceasca. Pai frumos ii mai sadea pe apa. Vapor cat China, cateva etaje inaltime, lume pe punte ca la balamuc, lume in fata noastra pe faleza...si mai si, eu cu gura cascata, iar linga mine Oaki isi belea okii mai ceva decat ceapa rosie, aia mare, de balta.
-Ce mama dracului cauta vaporul lui Ceausesc aici, incep eu sa ma mir si audio, nu doar video....
-Habar nu am. Asta era ancorat la Braila, pe faleza, la mine... ma "scoate" Oaki din mirare.
Din fata, puhoi de lume, imbracata ca la balamuc. Sau festival, daca vreti. Localnicii o pusesera de o parada a costumelor populare. Si sa te tii. Curgeau grecii cu ciucurasi la incaltari, lipovenii cu barbi imperiale, tatarii cu niste veste decupate parca din filmele cu Jackie Chan, gen China Emperor. O splendoare pentru ochi. Am preferat sa evitam aglomeratia, ne-am dat deoparte si am privit, mers acasa si da-i un mic dejun. Suna telefonul pe la 13. Georgel, din redactie.

Baaa, ce ti-a zis Basescu?
-Aloo.... ce faceti domnul Bufnila?
-Alooo, sa traiti... bine, zic eu stiind ca Georgatos e fan declarat al piratului ajuns acum la Cotroceni.
-Pai ce faceti domle, cum va merge la Sulina?
Apuc sa schimb cateva cuvinte despre dulcele trai patriarhal din delta, despre feluritele mancaruri care se lipeau sub forma de grasime pe mine, despre vinul de Niculitel care imi spalase creierul, dar si praful de pe gat... cand vine intrebarea...
-Si, presedintele ce ti-a zis?
Nu prea stiam eu daca face el misto sau nu, asa ca am dat-o la intors...
-Care presedinte, Mumu... intreb eu despre Mumu, presedintele de care tara nu are nevoie, dar care conduce Comitetul nostru.
-Nu baaaa, e Base la Sulina...
-Sa mori tu... ce dracu vrea asta, nici aici nu scap de stire, de el, de astea?
-Lasa ba, ca e si el in vacanta, ce vrei....

Base, ai un foc?
-Ovi, eu ma duc cu austriecii la muzeu, apoi ne vedem pe terasa la Marea Neagra, dupa ce iei tu biletele pentru rapida, face Oaka programul de seara. Il iau pe Paul si dusi suntem la salupa, pe faleza. Intru, achit 3 bilete, rezerv locuri, si cind sa iesim, ne spune un vaporean...
-Va vad baieti tineri, mergeti la Marea Neagra, ca a venit Basescu si voi sigur ati votat cu el...
Al dracului matol, statea inchis in salupa, la aer conditionat, cu inca 3 mateloti de apa dulce, sifon si vin...dar stia el cu cine am votat.
-Zi Oltene, bagam o capatzana acolo, sa vedem daca e Base?
-E pe dracu, cine stie ce visase matolul ala...
-Hai, ma, ca si asa tre sa vina si Oaka acolo, la suc cu austriecii.
-Hai
Si ajungem. Si aud orchestra cantand. Si ma frec la oki, ca era ora 17 si tiganii aia grasi de la orchestra nu deschideau ciocul pina spre 19 incolo cind apareau tantarii. Si intram. Si culmea, mai erau mese libere. In jurul lui Base roiau chelnerii ca mustele la rahat. La masa noastra... noi doi. Nu se apropia nici macar o privire de chelner, darminte vreun astfel de personaj. Unul ii cara mujdeiul presedintelui, altul apa, altul paharul de apa, unul servetul, altul lingurita. O gasca de turisti incinsesera deja un dans in fata lui Base, sa vada chiorul ce bine se distreaza mocofanul la Sulina. Canci, nici macar o privire de la okiul cel bleg nu au primit. Cheliosul isi aprinde tacticos un Dunhill negru, iar eu imi aduc aminte ca nu au venit chelnerii, ca sunt nervos si ma caut de un Lucky. Il pescuiesc din poseta mea neagra (manly purse, vorba Oakai) si ma caut de foc. Canci.
-Oltene, da un foc tata, ca iar te-ai spalat cu aracet pe degete si am ramas fara foc...
-Ce vorbesti ma, de ce ma cauti mereu pe mine de brichetele tale?
-Pentru ca tu le ai mereu.
De data asta nu a fost asa. Nu aveam foc, nu aveam chelneri, dar aveam draci si pofta de o bere. Ma multumesc sa ma intorc la vecinii de masa si sa le cer un foc.
-NU FUMAM, ma informeaza o voce care venea dintr-un trup musculos. Ma uit bine... 3 baieti in tricouri albastre cu steagul Romaniei brodat pe piept, cu muschii stand sa rupa tricourile, ochelari de soare si pahare de suc in fata.
-E bine ma, nimeni nu mai fumeaza, barbatii beau doar suc si se uita la tine de parca sunt intoxicati cu plumb. Hai dracu de aici, s-a stricat si Sulina, ma informeaza Olteanul si se ridica de la masa.
-Auzi ma, crezi ca apuc sa ajung la masa lui Base sa ii zic sa imi de aun foc, uite-l ce fumuri scoate...
-Da, da... ajungi, dar nu stiu in ce stare....Hai acasa, da-l in spanac.
Si dusi am fost. Pe drumul spre mare am vazut cum se ridica deasupra Sulinei un elicopter alb cu albastru. Cel dintai pirat al tarii pleca.
-Adio si un praz verde, ne vedem la Bucuresti peste o saptamana... si am mai baut o bere si am mai facut o baie.

2 comentarii:

  1. pe cuvantu` meu de onoare ca te credeam in stare sa ii "driblezi" pe "baetii" de la secu` si sa ii cer un foc lu` ala..

    RăspundețiȘtergere
  2. Ii puteam dribla, ceream focul, dar aia era TIGARA DE PE URMA, nu tigara de dupa... :)

    RăspundețiȘtergere