joi, iulie 17, 2008

Ovidiu Bufnila - varianta turist


Ca niciodata, am fost la Sibiu, dar am fost turist. Adica am facut orice altceva decat faceam inainte, cind ieseam cu baietii. Mi-am gasit timp pentru orice, numai pentru obisnuitele tampenii nu. Cum a fost? Uite asa.... Ziua 1


Plecare

Luat Oaka de o labutza, incarcat in tren dupa o cearta cu o casierita mizera de la CFR. I-am cerut un pix sa isi completeze fata foile de student, iar ea in loc sa spun ca nu are m-a luat la misto.
-Daca fiecare client ar veni la casa sa imi ceara pix, pina diseara nu as mai avea mina, iar daca....
-Imi dati sau nu un pix?
-Pai nu am
-Dar ala din mina si ala de pe calculator ce sunt? La revedere
Si dus am fost la alta casa unde vanzatoarea mai avea ceva bun simt. In timp ce Oaki isi completa foile, fosta noastra casierita mai luase un pensionar peste picior. M-am multumit sa ii arunc tare un "Ce-ti mai place scandalul", iar apoi am plecat. Tren rapid, cu mers de accelerat, cu aer conditionat taiat de la Brasov la Sibiu, numai bun sa te coci. I love Romanistan.

Sosire
Nucu ne astepta la Crashma cu Tricolor. M-a strans ursul in brate de mi-ar fi pocnit matele, numai ca eram nehalit asa ca am fost ok. Pus la masa, comandat o ciorba de burta, cate un Heineken, iar chelnerul se misca de parca era ruda cu mine si ma stia ca sunt nemancat. Ma uitam pe lista de preturi si imi faceam cruce. Un ciolan cu fasole (portie de 800 grame ciolanul si 200 grame fasoalea) costa vreo 12 lei. Mancai de te dureau falcile. M-am multumit insa doar cu o ciorba dreasa cu de toate. Oaki s-a speriat saraca. Ii pusesera o portie de nu putea sa o manance. Zama era pina in buza farfuriei si carnea avea un varf care iesea din ea. Inca o bere, 2 Lucky si dusi am fost. Luat flori pentru bunicutza, lasat bagajul acasa si l-am echipat pe Nucu cu o ie alba, lunga pina aproape la genunchi. Normal ca a iesit show. Unii de prin oras il salutau "Salaam aleecum", altii se holbau la el si apoi isi ziceau ca e camasa de noapte, ca ii mai lipseste scufia. Facut jonctiunea cu Flavius si cu Andreea, mers la o terasa in Piata Mare si da-i Heineken la halba.

La povesti
Moldovenii stau la taifasuri, muntenii si oltenii la o vorba pe podetzul din fatza curtii, iar ardelenii sibieni stau la povesti. Asa spun ei: "Hai sa povestim". Si asta am facut, la o bere, un trabuc si o portie de orez cu pui - varianta chinezeasco-sibiana. Asa mult i-a placut lui Nucu mancarea incat a gustat din ea si i-a facut-o cadou chelnerului. Adica a lasat-o acolo, desi era luata de un amic al sau de la alt restaurant. Dupa ce ne-am desertat tolbele de povesti, a inceput Flavius sa ne zica despre nunta, nu de alta dar la anul, pe 6 iunie, mergem sa ii punem pirostriile si lui. Nu garantez ca voi fi la fel de cuminte ca in vizita asta. Adica te lasam fara nevasta, furam mireasa tinere. Am lasat terasa in cauza si am plecat la alta, tot pentru bere. Acolo ne-a luat chelnerita comanda si ne-a adus o petitie. Conform careia suntem de acord ca programul teraselor din Sibiu sa fie prelungit pina la ora 01, in loc de 23, cum vrea primarul. Normal ca am profitat de moment, sa imi las datele si semnatura pelista. Pai cum, sa nu mai gasesti o crashma deschisa noaptea, se poate asa Her Klausi?

Panda
Ultima oprire in seara aia... La Zighi. Bere, fratele Oliviei, taclale, povete, si o masa cu vecini pe care...sincer...i-as fi pocnit. Unul din ei se intorcea de la masa, se uita la mine, mi-l arata pe Nucu si imi arata ca e nebun, cu clasicul semn al palmei fluturate linga teasta. Pai sa nu ii proptesti un sut in mufarina? Nucu si Oaka cu gura pe mine, sa il las in pace, eu mai sa ma ridic la el. Se intoarce Nucu, de la inaltimea celor 1,90 metri si il intreaba ce ii trebuie. Au vazut amicii aluia ca viitorul nu suna bine, l-au pus pe alt scaun si treaba s-a mai linistit.
-Va rog eu sa il scuzati, a vazut acuma recent Kung Fu Panda si a ramas cu sechele la betie.
Ce dracu voia sa insemne asta nu stiu. Cert e ca am mai tras un shot de votca si 2 halbe, dupa care somn. A doua zi era programata plimbarea la Ocna, plasa, baia, etc.