miercuri, ianuarie 23, 2008

Viva la disco


Cand mergeam cu baietii la rurala, problema era ca ne intalneam cu mai toti amicii din oras. Cand eram la discotecile din oras, era plin de tarani pusi pe harta. Sticla in mina, ochii dusi in fundul capului si perechea de blugi. Dupa asta ii cunosteai cel mai repede. Toti au blugi, si stau pe ei ca pe gardul Politiei. Si daca nu ai doua scandaluri pe seara cu ei parca nu e bine.

Bobocii
Era prin 1995, vara, cind eu si ai mei golansi lopatam de nebuni la ferma pe care si-o construia Viorel Boboc la Slobozia. Da-i si trage-i de luni pina vineri, ia de petrece sambata seara cat te mai tin puterile. Asa ca nu mereu ne ardea de discoteca. Bolea era unul dintre cei care nu putea lipsi de la un dans, dar mereu "se umplea de respect" cand isi cauta o explicatie pentru disparitiile rapide.
-Hai salut. Fac un dans repede si plec....
Dupa cateva hohote de ras il intrebam ce voia sa spuna.
-Bai Boleo... tu esti un pic cu capul...cum adica dansezi repede? Ori faci un singur dans, ori pleci repede, ca sa pricep si eu.... incepea Grasul interogatoriul.
Nu o scoteai la capat cu el. De altfel nici nu era bine sa te afisezi cu gasca in disco, nu aveai parte de foarte multe tipe. O singura data a tinut figura.

Abureala
De o ora intreaga stateam la povesti cu un trandafir de ulita. Venisela discoteca din Onesti tocmai de la vreo 30 de km distanta, din nush ce satuc din apropiere de Adjud. Eram in discoteca "La bariera" si o abuream cum se cuvine. O scosesem deja la aer, imi scapasem mina prin decolteu, fara sa fiu pocnit, se anunta o seara faina. Am mai intrat doar sa imi iau ramas bun de la Grasul si de la Sperila. Eu cu tipa la masa, apare un magraoan, o ia de mina, sa o faca un dans, cu tupeu.
-Alo, Gicutza... lasa fata ca e cu mine si ne certam...
-Ai o problema?
-Da... fiul lu` ma-ta. Risca sa ii fut picioare in cap daca nu imi lasa fata aici.
Odata incepe taranushul sa se infoaie precum paunul, sa dea din maini ca apucat si sa se isterizeze.
-Uita-te lumeee cine spune ca ma bate... Uita-te lume, ca il omor... baieti, veniti ma sa il vedeti.
-Daca esti pe poola ta, hai sa ne frigem direct, ce faci acuma, iti exciti tovarasii, poate scapi nebatut?
-Veniti baaa, ca s-a umflat orezul in oraseanul asta...
La indemnul cherchelitului s-au prezentat cativa purtatori ilegali de blugi, dar prostia lui a fost ca i-a starnit si pe ai mei. Gras, Sperila, Polonic, Bolea, Ciprian, Gyuri tiganul, Hassan mare cu cele 11 degete, Hassan mic cu mina cat lopata, Bulisor si alti cativa cunoscuti au luat loc in spatele meu.
-Hai afara, zic... si calc apasat spre usa. Ii tineam o mina in gat, dar tot a apucat sa tipe dupa ajutor, sa sara baietii lui ca altfel isi ia omorul. Au vrut unii, dar a aparut si Florin, fratele lui Laur, care era bodyguardul discotecii. A plasat un singur picior in gura unuia si s-au dus toti acasa fara sa mai piscuie.
Rasplata de la fata a venit pe iarba, pe malul Tazlaului, la pod... nu mai cereti detalii ca nu le dau azi.

Sechestrati in discoteca
Am mai spus si ma repet, daca nu stii sa dai si sa te feresti de NV nu ai cum sa spui ca stii ce e aia golaneala. NV e lovitura care iti vine pe nevazute, care te da cu roatele in sus si te lasa fara aparare pentru viitoarea cotonogeala. Numai ca nu toti suntem in stare sa il dam, sau sa il luam. Se petrecea totul cu Sperila si cu Gras la Tudureanu Club, alta discoteca din Onesti, unde calcau mai mult ruralii. Se incingeau acolo de obicei, tupeisti daca veneau multi si apoi o tuleau. Isi mancau bataile dupa, in timpul saptamanii, cand erau saltati direct din statiile unde asteptau autobuzele pre-orasnesti. Clasica reteta. Numai ca pe mine m-au luat in colimat niste fratiori dintr-un cartier rau famat al Onestiului. Decisi sa ne-o dam la pace, dam sa coboram din discoteca de la etajul al treilea. Sperila, Gras, eu si cei doi cu care aveam galceava, plus un amic al lor. Eram ultimul din coloana gastii mele si am simtit parca un vajait pe la ureche si am lasat capul intre umeri, instinctiv. A trecut pumnul, a trecut si agresorul, dezechilibrat. Cazut in fata mea, si-a luat sutul in coaste care l-a proiectat pina la Gras. Fara resentimente a inceput ploaia de lovituri, unde se nimerea pe tiganusul care se incovoiase si tipa dupa ajutor. Ceilalti doi, cand au vazut ca nu a iesit figura si ca Sperila vine umar la umar cu mine, au lasat-o moale si au fugit inapoi in discoteca. Dupa ei. Au tras usa mare, de fier, de la disco si o tineau bine pe dinauntru sa nu intram. Cioromelo batut de Grasul o uschise.

Sarut-mina nasule
Ca de obicei, unde e o discoteca, sunt si niscaiva politisti. Oricat de prosti i-ai crede, nu sunt chiar atata de prosti. Cind l-au vazut pe tashti-bashti ala fugind cu borsul dat pe nas, normal ca au urcat sa vada care e samanta de scandal. Alde Grasul a apucat sa dea semnalul de tirare. Si demult nu mai spuneam 6!, presa, etc. Semnalul era simplu: Nash.
-Ce nash ba, ce nash... te crezi la nunta? Ce e aici, sare cu gura primul purtator de chipiu.
-Pai il strigam pe nasul, zice Grasul aratand cu capul spre mine.
-Care esti ba nasul lui?
-Eu sunt, de fapt ai mei l-au nasit, l-au botezat si i-au luat din mot la un an, ma sumesesc eu.
-Sa mori tu... simte caraliul ca e ceva suspect.
-Dar de ce sa mor? Asa este...
-Zi-i ba sarut-mina lu` nash-tu... baga caraliul proba suprema.
-Sarut-mina nasule... ingaima Grasul, care nici macar mamei lui nu ii spunea asa ceva.
Il lamurim pe alde politistul ca nu stim nimic de niciun caft, coboram lejer treptele pina la urmatorul etaj, auzim cum bat ei in usa de la discoteca, ceva vociferari si deodata incepem sa fugim. Tine-te nene...pina in spate la camin nu ne-am mai oprit.
-Te duci si iei bere, ramai dator pe viata fraiere, ti-am pupat mina mai ceva ca la ai mei, a dat Grasul sentinta... Doar nu eram tampit sa il refuz.

Un comentariu: