miercuri, august 27, 2008

Sulina 2. Care mi-ai luat chilotii?






De 3 ani de zile de cind merg la Sulina fac linistit baie in mare. Lasi bagajul la terasa, se uita barmanul la el, revii, mai bei o bere, zici mersi si pleci acasa. Anul asta...ceva mai diferit totul. (Pozele sunt din plimbarea cu caiacul pe Dunare si pe Musura, plimbare de care o sa va spun maine mai multe)

Unde mi-e terasa?
Asta a fost prima mea intrebare cind am ajuns pe plaja din Sulina. Acum un an, prima terasa din dreapta era terasa mea. Ma stiau chelnerii, imi puneau berea la rece si AC/DC in difuzor, beam cafeaua cu Rammstein si prima bere cu Metallica, savuram o carte si un Phoenix, o nebunie. Acum, maneaua tipa la mine de imi venea sa ma dau cu capul de pamant. Asta e, am inghitit in sec si m-am mutat la alta terasa. Sunt 4 acum, nu 3 cum le lasasem eu. Si da-i si lupta, si lupta si da-i cu berile, seara de seara. Pina cind au venit doi amici ai lui Andrei si am decis sa facem un volei pe plaja. O baie inainte, o bere dupa si un meci de volei extrem. Cel putin asa a fost pentru Paul.

Voleiul - sport extrem la olteni
De Paul stiam ca a facut karate niscaiva ani, dar l-am vazut la fotbal in Sibiu si am jurat sa joc mereu la adversarii lui, asa de bun era. Habar nu aveam eu ce stie el despre beach-volley, dar a decis omul sa ne demonstreze. Incalziti bine de cateva beri, ne ducem la fileu. Cat pe ce sa nimeresc cu el in echipa, dar il pasez lejer la Andrei in teren si raman sa rad. M-am felicitat tot concediul pentru alegerea facuta. Dadeai mingea peste fileu, Olt era in nisip. Dadeai mingea la el, plonja in nisip. Dadeai mingea la Andrei, Paul tot in nisip. Mingea in terenul nostru, amicul meu....da, tot in nisip. Iar nisipul ii intra in ochi, in gura, in urechi, in slipi, era o nebunie, arata ca un snitel tavalit prin malai inainte de prajire. Pina la urma ne-am lasat de sportul asta, rasul ne ingrasa prea tare. Pe drumul spre casa, Andrei tot mai chicotea.
-Lasa ma Paul, te poate acuza oricine de orice, numai de lipsa pasiunii in sport nu. Raison mon cher.

La gratar
Era a patra zi la Sulina si o rugasem pe Tanti Gafina sa nu ne mai gateasca. Eram ghiftuiti de peste, gatit in forme de care nu stiam pina nu ajunsesem acolo. Ciorba de peste, supa de salau, ciorba de perisoare de peste, peste pane, peste prajit pe plita, chiftelute, cate si mai cate. Asa ca programasem gratarul. Cumparasem de dimineata carnaciori si mici, ceafa si ciuperci, asa ca eram gata. Dar gratarul atrage, asa ca au venit si amicii lui Andrei plus Anto, Lumi si Marian, vecnii din camera de la mijloc. Mai ia vin, mai ia bere, mai ia carne, mai carnati, se facuse mancare cat pentru un batalion de ostasi ceceni fugiti din fata rusilor. Oaki a fost bucatareasa principala, Andrei gratargiu, Paul ajutor de gratargiu, iar eu... catarul de tot se ducea la cumparaturi: vin, paine, apa, tigari, cascaval, etc. A facut apoi Oaka mea un mujdei de usturoi cu rosii coapte pe gratar, de imi venea sa urlu. Imi plangeau papilele de fericire si nu mai aveam cuvinte. Mincam mujdei pe paine. Si da-i bancuri, da-i falci si da-i un vinisor de Niculitel adus de Antoaneta, sprit. Mama mama cum a fost... si a doua zi am mancat din acelasi gratar facut noaptea. Nu de alta, dar tuturor li s-au scurs ochii la ciupercile umplute cu cascaval si facute pe gratar, asa ca ramasese carne ca la balamuc.

Care mi-ai sutit chilotii
Nu am avut probleme cu mahmureala, nu am avut belele cu vinul, carnea multa sau grea, ci cu... chilotii. Facusem dus la Manly Shower(vorba Oakai), adica dusul de afara, imprejmuit cu stuf si cu un bazin imens de apa care se incalzea la soare. Mi-am spalat si slipii si i-am lasat pe sarma. De dimineata....canci slipi. Vad alta pereche, neagra cu dungi albe, ca ai mei, dar nu ii iau, ca era clar ca nu imi apartin. Sa te duci si sa faci show urland: "Care mi-ai sutit chilotii", nu se facea. Credea lumea ca inca sunt beat si ma umpleam de rusine. Tac pina seara. Tac pina a doua zi, cind suna unul din amicii lui Andrei. Ce voia? Sa ii pastreze Andrei chilotii. Ajunsese omul pe plaja de la Sfantul Gheorghe si a tras budigaii meipe el. Cam largi... asa ca s-a uitat inca odata si a vazut ca nu erau ai lui.
-Auzi, hai sa ii spunem ca ai o boala ceva... si sa ia niste medicamente.... incepe Andrei caterinca.
-Nuu... hai sa ii spunem ca ai o dermatita sau ceva si ca tre sa se dea cu vreo alifie, care sa usture, vine Oaka, cu ideea.
-Revulsin, sare si Paul. Sa dea cu Revulsin, ca ala ustura de te ia mama naibii si mai si miroase ca dracul. Daca isi da pe bijuteriile de familie, ala e... sta numai in apa toata ziua sa se racoreasca.
L-am lasat asa, nu i-am mai spus alte nebunii, mai ales ca singura problema omului era ca...slipii mei nu erau de firma, iar ai lui erau. Beleaua lui e ca de atunci si pina acum, nu ne-am vazut. Trebuia sa se intalneasca cu Paul sa faca schimb de chiloti, dar se pare ca se amana totul. Iar prima intrebare pe care i-o adresez cind il voi vedea va fi ceva de genul... Ia zi, iti place sa umbli in chilotii altuia?

7 comentarii:

  1. Vreau reteta de mujdei, te rog.

    RăspundețiȘtergere
  2. Discuta cu Oaka, am vazut ca o ai in blogroll. Eu ma pricep doar la mancat si mai ales la... laudat

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim1:05 p.m.

    e cam asa. Se iau 3-4 rosii bine coapte si se pun pe gratar. Se intorc bine pe toate partile cat sa se inmoaie.

    In timp ce dansele se parpalesc bine la caldura, se zdrobeste o capatana mare de usturoi si se freaca bine bine cu ulei. la sfarsit trebuie sa arate ca o maioneza alba.

    Rosiile se curata de pielita si de cotor si se zdrobesc si ele in vasul cu usturoi

    Enjoy

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim1:06 p.m.

    a se observa ca am zis de 50 de ori BINE in commentul asta. e bine, nu?

    RăspundețiȘtergere
  5. Mai adaugati si ceva ardei copti la chestia asta, putin otet si un deget de zahar si va garantez ca o sa-l mancati cu lingurita :D

    Nu m-am putut abtine :))

    RăspundețiȘtergere