miercuri, octombrie 25, 2006

Despre Marele Roman

Nu stiu cati au fost de acord cu alegerea publicului la concursul privind Marii Romani, dar eu sigur m-am bucurat pentru Stefan cel Mare. Suntem nascuti in apropiere, la Borzesti, suntem moldoveni, e idolul meu din copilarie, cind nu stiam eu ce e ala bastard sau copil din flori. Nu cred ca a fost ales aici pe locul I pentru modul in care l-a sustinut Vlad Craioveanu. Lumea are alte motive cind alege pe cineva, cu totul altele decat cele pe care le cred intelectualii. Lumea voteaza de obicei cu oamenii apropiati de ei. Iar batranul Fane era parca mai din popor ca toti ceilalti 9 din finala. Pai hai sa o luam usor:
Stefan cel Mare este cel mai clar exemplu de cum sa reusesti in viata. Din copil alungat a ajuns Domn al Moldovei.
E cel mai clar exemplu de invingator. A batut la Imperiul Otoman ca la fasole, a pus leshii pe fuga, iar Corvin Junior abia daca mai avea curaj sa se gandeasca la Moldova dupa patania de la Baia.
Stefan cel Mare e din popor, scrie mai sus. De ce?
Pai si pe mine ma batea mama daca apaream plans acasa, daca tremuram si ma izmeneam. Pe tine, nu?
Pai si mie imi fug ochii, si nu doar ochii, dupa femei. (Daca esti pe invers, sari peste motivul asta)
Pai si mie imi placea sa ma bat, nu doar lui.
Pai si eu saream la bataie daca imi ameninta careva casa, masa, femeia, plodul, porcul, batatura.
Pai si eu am fost la biserica.
Pai si mie mi-ar placea sa am grija de ai mei si sa le fie bine.
Pai daca l-a glorificat comunismul, pai daca a fost sanctificat dupa comunism, pai daca e acum Cel Mai Mare Roman...
Si apoi, cu asa PR ca al lui, care mergea din sat in sat sa boteze, sa faca biserici, sa vorbeasca cu cei mai urgisiti plaiesi...cum sa nu iasa el ... Cel mai Mare?

Sincer, imi pare cel mai rau pentru Alexandru Ioan Cuza, ca nu e mai sus in top. Plangeau razesii si pupau sinele pe care venea trenul cu Domnul Ioan. Partea buna din tot show-ul de la TVR? Mai afla si noua generatie cine i-au fost baci tarisoarei asteia.

4 comentarii:

  1. Imi place... primele doua comentarii sunt de la gashca Titan... Tre sa salut musai..la o bere. Promit ca asa fac, dupa 1 noiembrie incolo. Forza Delta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim2:15 p.m.

    acu gasi si olteanca o legatura. si mie imi fug ochii dupa femei..
    :))
    bine ti-am gasit blog-ul, acu' nu mai scapi...

    semnat:
    ghici ciuperca :P

    RăspundețiȘtergere
  3. ma bucuri ca ai ajuns si pe aici... Si iti fug ochii dupa femei si mina dupa bardaca de Cotnari...cunoastem genul :D. Bine ai venit, nu cred ca vreau sa scap...:))

    RăspundețiȘtergere
  4. ce noroc pe unii...

    RăspundețiȘtergere