miercuri, martie 26, 2008

Acasa


Am fost in weekend acasa. De Paste. Liniste, calm, locuri cunoscute, oameni noi si vechi, locuri noi, ca atunci cind revii acasa o singura data la 2 sau 3 luni de zile. Si locuri care iti dau senzatia aia de intoarcere in timp. Culmea e ca nu mi-am amintit de vreun episod special, de o mare boroboatza pusa la cale, ci de micile noastre tabieturi de gasca, de micile lucruri pe care le treci cu vederea imediat ce au avut loc.

Masinile
E plin Onestiul de masini de ultimul racnet iar eu ma gandeam la obsesia Grasului.
-Stop a mea, urla nebunul cand vedea un parlit de Fiat sau un Renault mai acatarii.
-Stop a mea 1, sarea si Sperila, primul dintre noi care a avut o masina: Trabant verde. Trabantul a ajuns apoi caruta, era folosit la arat campul familiei de la Caiuti. Grasul a ramas obsedat de masini, iar la primul job, de mecanic auto a fugit cu masina unui client. Era o Dacia 1310 berlina. Grasul nu avea permis, nu prea stia el sa conduca, asa ca a busit masina intr-un gard dintr-o comuna limitrofa. L-au dat afara de la job si banii castigati s-au dus in munca celor de la tinichigerie, care au reparat tabla indoita. (O sa v-o zic si pe asta, dar cu alta ocazie)

Tutunul
Stateam sambata si fumam in balcon, linga tata, lucru de neconceput pina acum cativa ani. Cand eram mai mic stateam ascuns pe sub balcoane si ma rugam de Grasul si de Sperila sa vina de pe banca, sa imi dea un foc sau un fum din tigara lor. Cand unul din noi avea tigari straine, cateva, luate la snop de la magazine, iesea bataie pe ele.
-Prim trag, sarea Sperila, mai iute de gura decat Grasul.
-Doi trag, apuca sa spuna si Polonic, iar pe Grasul il apucau spumele. Asta insemna ca eu aveam sa fumez o jumatate de tigara, sa o pasez apoi la Sperila, el la Polonic, iar Grasul avea sa se aleaga doar cu un chistoc balit bine si de care se desprindea filtrul. Asa ca sarea primul pe mine.
-Hai ba Ochi, da-i sa circule, nu o mai tine atata, uite ce mica e tigara...
-Ba, ma lasi? Ma cac la umbra ei, asa e de inalta, il trimiteam la colt de urgenta.

Vinul
Beam vin, sprit, si ma gandeam la cum era inainte. Daca vedeam lumina tiparului de pe eticheta sticlei de vin pelin de la Podu-Turcului, aia cu un turc calare pe ea, ne consideram fericiti. Furam vin de acasa si beam sec, in borcane de 400 de grame. Nu stiam noi foarte multe de sprit, doar cand eram trimisi dupa sifoane. Eu eram cel mai avantajat, ma trimitea tata doar cu doua cutii de capsule, dar Grasul avea doua sifoane de alea mari, pantecoase, de sticla, protejata cu sarma. Caram la ele de ne lua mama naibii. Si cum ni se facea sete pe drum, unul din ele ajungea pe jumatate plin acasa. (Varianta Grasului, ca taica-su spunea mereu ca e jumatate gol). Nu ne placea spritul pe atunci, erai nevoit sa te duci la mama naibii sa incarci sifoanele si sa le mai tarai dupa tine si daca ieseai la un gratar.

Fetele
Astea sunt si acum asa cum erau pe vremea mea. La fel de faine. Dar ceva mai proaste. Iar prin "ceva" intelegeti... cu ghiotura. Am nimerit la un miss, electoral bineinteles. Iar concurentele erau asa de proaste incat li s-au pus intrebari de cultura generala de genul... "Cati copii are Angelina Jolie?.... Ce culoare se poarta anul asta?.... Ce stil de coafura se poarta anul asta?". Bai frate, ma lasi... dar daca se mai poarta chiloti nu le intrebi, ca tot vorbim de cultura generala. Aia facuta pe www.noi2.ro nu la Teleenciclopedia. Pai pentru cine naiba se tot publica National Geographic in roamna, tot pentru noi, mosnegi de acuma? Fac pariu ca si acum as sti sa le aburesc pe farfuzetele astea fitoase sa se babarbdeasca prin boschetii de pe malul Trotusului sau Casinului. Asa emancipate, imbracate in mov si cu bucle cum sunt ele, ...la moda.

DJ-ii
Astia in mare se schimba. Iar cei care pleaca o fac ... ca erau buni si au gasit in alta parte. Am dat peste un fost coleg care mixeaza la discoteca manele cu fox-trot, break-dance cu jaga-jaga si Elvis cu populara trotuseana. Asta se cere in clubul lui. Apoi am dat de alt club, cu alt dj. La fel de batut in cap ca aia de pe vremea cand dormeam prin discoteci. Bass la maxim, inaltele in rosu si tot asa. Nu o fi avut monitorizare, dar cert e ca trebuia sa numere clientii care fug din club. A, si femeile de varsta a doua danseaza la fel de prost in discoteca, acelasi stil de a scutura bratele dupa ce storci o rufa. Hai ca i-am laudat destul. Grasul ar fi aruncat cu halba dupa ei si roiul la primul semn ca exista bodyguard.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu