duminică, decembrie 30, 2007

6 din 49, noroc si ghinion


Am jucat azi la 6 din 49, poate castig 8 milioane de euro, si mi-am ales o combinatie tampita. 3,6,7,8, 11,16. Daca castig imi iau iaht cu motor si ma duc in ocolul lumii. Nu asta e important, ci faptul ca mai niciodata nu am avut noroc. Nici eu, nici cei din gasca mea, cu exceptia lui Frax, care era Stapanul Norocului. Avea asta o bafta de ne urcam pe garduri de ciuda. Noi nu gaseam decat maxim 25 de lei pe jos, el putea sa isi ia de toate.


Banii

Se lipea norocul de el ceva de speriat. In vremuri in care eu si Grasul ramaneam lipiti in smoala, de papagali ce eram, Frax avea buzunarele pline. Sperila si Polonic se chinuiau sa ne scoata din baltile de smoala topita de pe santierul de langa casa, iar Frax avea Radio Ric, echivalentul ipod-ului de acum. Prima oara a fost pe faleza Casinului. Am trecut toti 4 pe aceeasi poteca, iar Frax era ultimul. S-a aplecat si a ridicat ceva. 300 de lei, bancnote albastre cu balcescu pe ele. Normal ca si-a facut de cap fara sa spuna ceva parintilor. Mama a observat tarziu ca lista de proprietati personale a lui Frax se marise cu un radio portabil, cu casca si alte nimicuri la moda atunci. Ne-a dat si noua, de ochii lumii cate un profiterol si un suc, sa nu ii mai salivam la ureche, apoi a disparut iar in oras, la cumparaturi.
La mare, cu parintii, tot pe faleza, se apleaca si ia de jos 500 de lei. Distractia pe o saptamana la celebrele jocuri electronice de atunci, incepand cu carusel si incheind cu Takada, masinaria aia de te zguduia cu creieri cu tot. Devenise un guru al norocului, stateam pe langa el mereu, poate poate se lipeste ceva si de noi. Canci.


Ghinioane

Sperila si Grasul erau maestrii ghinionului. Nu le iesea niciodata nimic. Incepand de la prastiile de capse sau cu pietre. Le faceau tot pe dos, apoi vedeau ca pustanii mai mici decat ei aveau prastii mai bune si le confiscau. Urletele tancilor nu ii deranjau cu nimic.
-Urla, da-te dracu de copchil prost, sa auda ma-ta si cu tac-tu si sa vada ca te joci cu prastia sa spargi geamurile. Asa, urla, sa vezi ce le spu eu lor... astea erau cuvintele magice de adormit urlatorii de serviciu.
Ghinion aveau de la faptul ca nu nimereau tinta cu prastia si pina la consecintele unei trageri reusite. Erau prinsi de proprietarul geamului spart, de care scapau cu rusinoasa, dar sanatoasa alergare libera in jurul masinilor din parcare.
Cand gatea Sperila pe malul Siretului, seara la pescuit, rupea coada de la tigaie, varsa uleiul pe jos, - fara sa vrea - se ducea naibii focul pentru ca il lasa nesupravegheat, se incurcau lansetele si unditele, orice numai liniste nu era.


Grasul rules

Grasul patea numai nepatite. Odata si-a infipt un carlig de pescuit in cur, naiba stie cum de s-a agatat de el.
-Sa va omor pe toti astia care va lasati monturile peste tot. Sperila, treci de imi scoate ala, dar incet ca te omor daca il tragi direct, ca din buza pestelui. Auuuuu, a rasunat urletul casalotului cind a smuls Sperila acul.
Altadata, si-a bagat o rima in gura si fara sa vrea a inghitit-o.
-Ba, cat de dihanie tembela poti fi, l-a luat Sperila imediat la misto.
Gogoshar i-a intins saculetul de panza plin cu rame si i-a urat pofta mare, de unde a izbucnit scandalul. Pietre aruncate dupa Gogoshar, urlete de animal ranit si fugareala. Impropriu spus fuga, Grasul niciodata nu ar fi reusit sa prinda pe vreunul dintre noi. In lipsa de victime, isi scotea nervii pe sculele de pescuit, numai ca la cat era de infierbantat prima pe care o nimerea era a lui. Si se infuria si mai rau, se arunca in apa si speria toti pestii.


Vise, visuri

-Am visat aseara ca am castigast un loz de o suta de mii de lei, a inceput Grasul sa povesteasca. Ma dusesem apoi sa imi cumpar o masina si ma dadeam cu ea prin Onesti, de se ofticau toti bulangiii aia de pe centru.
-Sperila, tu ce ai face daca ai avea atatia bani?
-Ma mut singur de acasa. Si nu stiu, iau o groaza de bomboane, de ciocolata si de guma straina. Dar tu ce faci Ochi?
-Inconjurul lumii. Ma duc in fiecare tara sa vad cate ceva.
-Vin si eu, se baga Grasul, dar sa mancam ceva bun de peste tot, iti dai seama. Sa avem masina noastra si sa dormim numai la hoteluri de alea faine si sa pescuim in ocean, sa facem baie in lacuri si sa agatam gagici.
-Pe cine mai luam cu noi? intreaba Polonic...
-Pe nimeni, mergem cu balonul, exact ca Tom Sawyer, sa vedem Piramidele, Sfinxul, sa vanam lei...

Dupa cum ziceam, e o combinatie tampita la 6 din 49...dar tot as pleca in jurul lumii, dupa ce imi iau vreo 3 case, la munte, mare si Bucuresti. Haide loteria......

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu